[Älyradio] #022 — Vieraana Simo Hämäläinen, Rovio

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Angry Birds on yksi Suomen tunnetuimmista brändeistä maailmalla. Huiman maailmanvalloituksen tehnyt mobiilipeli täyttää komeat 10 vuotta. Tänäkin päivänä jatkuvan kansainvälisen menestyksen tae on ollut brändin vieminen lukuisiin muihin kuluttajatuotteisiin ja viihdeformaatteihin.

Elokuussa teattereihin saapuu Angry Birds -elokuvan jatko-osa, jonka lisensointiohjelmaa on rakennettu brändilisensöinnistä vastaavan johtajan Simo Hämäläisen johdolla pari vuotta. Roviota voi hyvällä syyllä pitää Suomen lisensöintibisneksen pioneerina, jossa alan osaamista on viety kansainväliselle tasolle.

LUE MYÖS ► Rovio rakensi maailman ensimmäisen brändilisensointialustan Salesforceen

Tässä jaksossa Hämäläinen paljastaa, miten Angry Birds luo nahkansa uudestaan ja pitää yllä vetovoimaansa. Lisäksi hän kertoo, miten 5G ja 3D-printtaaminen muovaavat Rovion bisnestä ja miten yritys pitää tuoteväärennökset kurissa ympäri maailman.

Älyradiota voi kuunnella SpotifystaSoundCloudistaiTunesistaPodbeanista tai Suplasta. Uusi jakso ilmestyy joka toinen tiistai. Kaikki jaksot löydät kootusti täältä.

Jaa

Vaikuttajasta

Petteri Poutiainen

toimitusjohtaja
Digitalist Group
#Tekoäly #Digitalisaatio
#Muutosjohtaminen

Petteri Poutiainen on Digitalist Group Oyj:n toimitusjohtaja. Petteri on ollut mukana perustamassa useita yrityksiä, mm. joukkorahoituspalvelu Indesdorin, jonka lisäksi hän on toiminut yli 20 vuotta kansainvälisten IT yritysten johtotehtävissä. Petteriä inspiroivat digitaaliset liiketoimintamallit, start-up yhteistyö ja innovaatiokulttuuri sekä voittajatiimien rakentaminen.

Jätä kommentti