Bonfire-podcast: Älykästä myyntiä etsimässä. Vieraana Pia Hautamäki

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Mihin myynnin tekoälyä tarvitaan? Mikä on ROBINS-hanke ja mitä sillä halutaan saavuttaa? Näistä teemoista kertoo Tampereen ammattikorkeakoulun myynnin yliopettaja Pia Hautamäki uudessa Bonfire-podcastissa. Pia myös kertoo podcastissa, miksi hän on itse päätynyt myynnin pariin ja mikä häntä innostaa myynnissä.

”ROBINS-tutkimushankkeessa tarkoituksena on mallintaa tarkemmin asiakkaan digitaalista polkua. Siinä halutaan myös tuottaa tietoa niistä liiketoimintamalleista, millä meidän pitäisi myydä nyt kun alustat ovat isossa roolissa yritysten liiketoiminnassa. Lisäksi hankkeessa mietitään kasvun johtamista ja myynnin johtamista, sekä miten suomalaisissa yrityksissä pitäis kasvua johtaa.”

Pian oma henkilökohtainen missio on saada suomalaiset yritykset kansainvälistymään menestyvästi älykkään myynnin avulla. Miten ROBINS-hanke ruokkii tätä missiota?

”Myynnistä voi tehdä paljon mielenkiintoisempaa näiden teknologioiden avulla. Myynnin tekeminen älykkäästi on mukavaa, kun ymmärretään millaista arvoa asiakas haluaa ostaa. Tämä luo mahdollisuuksia meille kaikille oivaltaa, mitä tämän päivän myyntityö on, miten sitä tulisi tehdä ja miksi se on niin tärkeää pk-yritysten kasvussa.”

Kenen kannattaa lähteä kuuntelemaan ROBINS-podcastia? 

”Ehdottomasti niiden, jotka haluavat uudistaa itseään ja oppia uutta koko ajan. Tarkoituksena on myös tehdä mahdollisimman mutkatonta ja mukavaa vaikeistakin tutkimuksellisista tiedoista ja tuottaa käytännön vinkkejä arkeen mukaan otettavaksi.”

ROBINS-podcastsarja alkaa kevään aikana, ja siinä myynnistä ja tekoälystä on keskustelemassa mehevä kattaus alan asiantuntijoita. Ensimmäiset jaksot julkaistaan jo maaliskuussa. Pysy siis kuulolla!

Jaa

Vaikuttajasta

Bonfire

Kommentointi on suljettu