Bonfire-podcast: Miten Suomessa innovoidaan? Antti Vasara ja Andreas Saari

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kahden innovatiivisen yrityksen toimitusjohtajat Andreas Saari (Slush) ja Antti Vasara (VTT) keskustelevat siitä, miten innovointi voi tämän päivän Suomessa. He paljastavat myös, miten avoimia heidän omat organisaationsa ovat uusille ideoille.

Mitä tapahtuu kun Slushin tai VTT:n vaihteeseen soitetaan ja ehdotetaan uutta ideaa?

Podcastin juontaa Bonfire.fi -bisnesmedian Elisa Kitunen.

Vasaran viesti kasvuhakuisille yrityksille on selkeä: “Miettikää, mikä on tärkein asia, jonka te haluatte ratkaista. Ne voittavat, joilla on parhaat kysymykset – ei parhaat vastaukset.”

Saari vinkkaa, että Kasvuryhmä on hyvä foorumi niille pk-yrityksille, jotka haluavat rohkeaa kasvua. Ja muistuttaa, että isommille ja pienemmille yritykselle on jo riski, ellei ole selkeää ongelmaa, mitä ratkaista: “Silloin et olla liikkeellä missiolla.”

Sekä Slushissa ja VTT:ssä eletään uusista ideoista. Molemmilla yrityksillä on sisäisiä pitchaus-kilpailuja. Saari vinkkaa käyttämään “Yes, and” -menetelmää “Yes, but” -vastauksen sijaan. ”

“Isoin johtamishaaste on se, että meidän pitää osata hallita kahta maailmaa samaan aikaan: maailma on pikavoittohenkinen, mutta kahdessa viikossa kenestäkään ei tule gurua vaan pitkäjänteisyys ratkaisee.”  Vasara kertoo.

Jaa

Vaikuttajasta

Bonfire

Jätä kommentti