Henkilöbrändin esteet: Rajoittavat ajatukset ja pelot

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Olen huomannut, että rajoittavat ajatukset ja jopa pelot saattavat estää ihmisiä tekemästä sitä, mikä voisi olla heille eduksi matkalla menestykseen. Erityisesti ”henkilöbrändi” jo terminä aiheuttaa vastareaktioita ja ihmiset jättävät hyödyntämättä mahdollisuuksia, joita somekanavat eteen avaavat.

Henkilöbrändi, ammattimaine, kutsu sitä miksi haluat – se meillä kaikilla kuitenkin on jo olemassa, vain yleisön koko ja maineen sisältö vaihtelee. Oman osaamisen (tai yrityksen tunnettuuden) rakentamisessa ei kuitenkaan ole mitään pahaa, eiväthän asiakkaat osaa ostaa sinulta tai työnantajat palkata sinua, elleivät ole koskaan sinusta kuulleetkaan.

Keräsin listan rajoittavista ajatuksista, joihin olen törmännyt:

  1. Ei haluta verkostoitua kuin niiden ihmisten kanssa, joihin on jo tutustunut ”reaalimaailmassa”. Jätetään käyttämättä sosiaalisten kanavien potentiaali, koska halutaan vuorovaikuttaa vain tuttujen kanssa.
  2. Epäonnistumisen pelko. Mitä erityisesti perhe ja läheiset sanovat, jos mokaan ja saan somessa negaa niskaan?
  3. Pelko siitä, että someen käytetty aika meneekin hukkaan?
  4. Vaatimattomuus. Vain itsekeskeiset ihmiset puhuvat itsestään?
  5. Täydellisyyden tavoittelu. Sisällöntuotanto on raskasta ja hidasta, mikäli kaiken tulee olla täydellistä. Yleisöä kiinnostaa kuitenkin aitous eikä se, että sisältö on loppuun asti hiottua.

Tunnistatko ajatuksia, jotka voisivat rajoittaa sinua? Voisitko kokeilla mitä tapahtuu, mikäli luovut jostain ylläolevasta ajatuksesta edes hetkeksi?

Lisää ajatuksia ja vinkkeä someen löydät Tubekanavaltani!

 

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti