Ihan Diginä #10 – Vaikuta ja vakuuta asiakkaisiisi social sellingillä! | Ihan Diginä Oona Kankkusen kanssa

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Et kai vain vieläkin kuvittele, että juuri sinun alasi ei hyödy social sellingistä ja somepresenssistä yhtään mitään?

Viimeistään viimeisen 12 kuukauden aikana jokaisen tuloksenjanoisen B2B-myyjän olisi pitänyt herätä social sellingin tarjoamiin mahdollisuuksiin. Vuorovaikutuksellisuus ja luottamuksen luominen on nimittäin muuttunut melkoisesti hankalammaksi tällä myynnin taiteenalalla, joka perustui hyvin vahvasti fyysiseen presenssiin neukkarissa.

Uusimmassa Ihan Diginä -jaksossa B2B-myynnin muuttunut pelikenttä otetaankin mikroskoopin alle ja haastattelussa on social sellingin valmentaja Oona Kankkunen!

Oona ripusti ravintolapäällikön hanskat naulaan kahdeksan vuotta sitten ja siirtyi myyntitöihin. Sales Innovatorin titteli kiinnosti ja kuusi vuotta vierähtikin B2C-myynnin parissa, ennen kuin B2B-maailma alkoi vietellä häntä mukaansa. Social sellingiin hurahtanut valmentaja nostaa vuorovaikutuksen ja vaikuttamisen jalustalle, erityisesti näin Teams-aikakautena. Miten luottamus saadaan luotua myyjän ja asiakkaan välille, kun roolijako on edelleen karkeasti ilmaistuna ”Myyjä myy, asiakas ostaa”?

Myyntiprosessi ei varsinaisesti ole muuttunut, tai sen ei pitäisi olla muuttunut, mutta vaikuttamisen keinot prosessin aikana ovat kokeneet mullistuksen, sillä fyysiset tapaamiset ovat romahtaneet lähes nollaan. Sosiaalisella kuuntelulla ja ammatillisella somettamisella Oona on saanut aiemmin kylmän CV-sivun muutettua kuumaksi liidikoneeksi LinkedInissä!

Social sellingin aloittamisen voi tehdä itselleen tuskalliseksi, jos odottaa pikavoittoja tai tekee esimerkiksi sisältöjen kirjoittamisesta sellaisen numeron, että homma jää lähtökuoppiin. Oonan vinkki sisällöntuottamiseen on varsin yksinkertainen. Dokumentoi arkea ympärilläsi. Aina kun näet ja koet jotain kiinnostavaa tai keksit hyvän vinkin, kirjoita se ylös. Aiheita mistä kirjoittaa alkaa kertyä äkkiä!

Haastattelu ihan pursusi asiaa, joten tässä kiteytettynä tuttuun tapaan Oonan kolme kovaa teesiä B2B-myyntiin ja social sellingiin!

💎 Sosiaalista myyntiprosessi!

💎 Vaikuta ja vakuuta!

💎 Pysy asiakkaan top of mindissa ja kalenterissa!

Tsekkaa kaikki Ihan Diginä -jaksot Verkkiksen YouTube-kanavalta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Kommentointi on suljettu