Ihan Diginä #13 – Monopolirahaa vai tuottavaa toimintaa? | Ihan Diginä Sani Leinon kanssa!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Tuoreessa Ihan Diginä -jaksossa tänään haastateltavana on myynnin ammattilainen ja social sellingin puolestapuhuja Sani Leino! Sani tunnetaan myös bisneskirjailijana, viimeisimpänä teoksena on lokakuussa 2020 julkaistu Kert Kennerin kanssa yhteistyössä kirjoitettu #Myyntikirja.

Ajatus myynnin pelikirjalle syntyi joulukuussa 2019, sillä Sani suositteli myyntikirjallisuutta tuttavilleen, mutta huomasi, että suomalainen vastine myyntieepoksille puuttui kokonaan. Koronan iskettyä kirjan sisältö muuttui jonkin verran, sillä etäaika tuli kertarysäyksellä ja myynnin taiteenala koki samalla melkoisen muutoksen.

Se mikä ei kuitenkaan muuttunut maailmanlaajuisen pandemiankaan myötä on matematiikka ja data. Sen sijaan tavat mitata niitä ovat monipuolistuneet. Suppiloajattelulla mistä tahansa saa tehtyä oman myyntisuppilon, oli sitten kyseessä tuhat tykkäystä tai asiantuntija-artikkeli verkkosivuilla. Ultimaattisena tavoitteena kaikissa näissä voi olla se perinteinen kassan kilahdus, mutta reittejä sitä kohti voi olla yhdelläkin yrityksellä kymmeniä, vaikka niitä ei välttämättä osattaisi vielä hahmottaa.

Asioita voi tehdä monella eri tapaa, joten mittaaminen nousee keskiöön. Mittaroimalla saadaan hyvinkin tarkasti selville, miten myynti vetää, kannattaako sisältöä tuottaa itse vai ulkoistaa se muille, sillä laittamalla tavaralle joku hinta tiedetään, onko oma tai muiden tekeminen kannattavaa.

Tästäkin haastattelusta saisi kasattua ikioman pelikirjan, sillä asiaa riittää, mutta tässäpä Sanin tiivistämänä haastattelun tärkein anti!

💵 Selvitä, mistä kaupalliset mahdollisuutesi tulevat, missä myynti onnistuu. Missä olet hyvä ja missä voit parantaa tekemistä?

💵 Rakenna joku oma systeemi ja rutiini itsellesi, jotta tiedät, mitä viikon aikana tapahtuu. Stressitasot pienenee ja saat asioita aikaiseksi!

Tsekkaa kaikki Ihan Diginä -jaksot Verkkiksen YouTube-kanavalta!

Jaa

Vaikuttajasta


Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Kommentointi on suljettu