Ihan Diginä #16 – Perinteisen ja modernin myynnin liitto! | Ihan Diginä Juho Ojuvan kanssa!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kaikki lähtee siitä liikkeelle, että on halu saada asioita aikaiseksi ja laajentaa myyntiprosesseja kattamaan perinteisten liidinhankintakanavien lisäksi myös kaikki tarvittavat digikanavat. Ilman tavoitetta ja tahtoa homma menee äkkiä puihin! ​

Jälleen ollaan Ihan Diginä ja vieläpä ihan livenä! Vieraana tällä kertaa Mekitecin myynti- ja asiakkuusjohtaja Juho Ojuva. Juhon CV on ehtinyt täyttyä myynnin ja markkinoinnin erinäisistä tehtävistä. Mekitecillä Juho on lähtenyt uudistamaan yrityksen myyntiä ja markkinointia laajentamalla liidinhankintaa perinteisistä kanavista kohti digikanavia. ​

Hyvin kapealla alalla toimivalla yrityksellä oli valmiiksi tietty kohderyhmä, jolle ruoan läpivalaisujärjestelmää lähdetään tarjoamaan.Isojen, fyysisten laitteiden kauppaaminen kansainvälisille markkinoille osoittautui tehokkaaksi ensin perinteisten keinojen kautta. Messut ja F2F-myynti toimi jonkin aikaa, mutta niillä ei valloiteta maailmaa. Uuden toimijan haasteena oli saada ääni kuuluviin pitkään alalla toimineiden tekijöiden seasta. ​

Digitaalisten kanavien käyttöönotto starttasi sillä, että määriteltiin kaupan toteutumiselle selkeä prosessi ja teroitettiin myynnin muutoksen välttämättömyys henkilöstölle, jotta myynnin ja markkinoinnin sisäisiltä kahnauksilta vältyttäisiin. Jos yritys ei usko tekemiseen, niin muutoksessa ollaan hyvin heikoilla jäillä. ​

Haastattelu pursusi taas asiaa, joten tässä kiteytettynä Juhon kolme teesiä muutoshaluiselle myyntijohtajalle! ​

💎 Laita järjestelmät ja mittarit kuntoon. Relevantin datan perusteella on helppo tehdä päätöksiä

💎 Sitouta henkilöstö. Kun kaikki puhaltavat yhteen hiileen, tieto kulkee

💎 Selkeytä prosessisi. Prosessien kautta rakennat kaikki edellä mainitut helpommin. Hyvää prosessia seuraamalla et tee virheitä, mutta prosessi antaa venyä hieman.

Tsekkaa kaikki Ihan Diginä -jaksot Verkkiksen YouTube-kanavalta!

Jaa

Vaikuttajasta


Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti