Kädenlämmintä vai tulikuumaa? B2B-yritykset somessa!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kuinka usein olenkaan kuullut B2B -yritysten kommentteja siitä, että some eivaan toimi juuri tässä meidän bisneksessä! Kun lähdetään tutkimaan sitten asiaa tarkemmin, niin huomataan että somea on hyödynnetty lähinnä kahvihuonekuvien postailuun ja messupresenssin ilmoitteluun.

Miksi moinen jaksaisi kiireistä asiakasta kiinnostaa, mikäli sellainen viesti sattuisi omaan somefeediin?

B2B-yritysten somekanavien valloitus jää usein pelkäksi yritykseksi, sillä ei osata tai uskalleta tuottaa sellaista sisältöä, joka tulevaa asiakasta aidosti kiinnostaisi.

Miksi siis ”somettaa”, mikäli siitä ei ole mitään konkreettista hyötyä?

Muutamia ideoita, miten somea voisi testata myynnin tukena:

1. Puhu asiakasta kiinnostavista teemoista. Puhuttele siis asiakasta tavalla, joka kiinnittää huomion! Unohda myyntimölinä.

2. Puhu tuotteista/palveluistasi asiakashyödyn näkökulmasta.

3. Älä puhu (pelkästään) itsestäsi.

4. Sosiaalinen media, on maksullista mediaa yrityksille! Testaa tarkkaan kohdennettua mainontaa asiakkaittesi tavoittamiseksi.

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti