#kassaennustaja: ”Odotan syksyltä läpimurtoa Jenkeistä” kertoo Mika Kasanen, SchoolDayn toimitusjohtaja

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kassaennustaja kävi selvittämässä, kuinka nuoret ovat pärjänneet uudessa tilanteessa ja voisiko teknologia auttaa koulumaailmaa ja tapasi Suomenlahden pohjoisrannalta Helsingistä energisen ja inspiroivan Mika Kasasen, SchoolDayn toimitusjohtajan ja perustajan. 

Pääsääntöisesti nuoret ovat sopeutuneet hyvin, mutta samanaikaisesti on tapahtunut ennenkuulumatonta eriarvoistumista. Etäopiskelu ei ole tehnyt kaikille hyvää. Koulun suurin haaste on nyt nuorten hyvinvointi ja sosioemotionaalisten taitojen opettaminen.” Mika kertoo

Pandemia muutti kerralla koulumaailman, joka nyt tarvitsee 2020 -luvun ratkaisuja.

Tänä päivänä digitaalisuus koulumaailmassa tarkoittaa erityisesti Microsoft Teamsia ja Wilmaa, mutta koulut etsivät aktiivisesti uusia innovatiivisia ratkaisuja erityisesti oppimiseen ja hyvinvointiin.

“Opettajat ovat venyneet aivan mielettömiin suorituksiin erityisesti ottaen huomioon, kuinka vähän digitaitojen koulutukseen on panostettu. Mutta nyt uudessa tilanteessa näihin on pakko panostaa, eikä opettajia saa jättää yksin, Mika kertoo.

”Opettajat ovat jo venyneet mielettömiin suorituksiin. Mutta nyt uudessa tilanteessa digitaalisuuteen on pakko panostaa,
eikä opettajia saa jättää yksin.”

Kun oppilaat voivat hyvin, he oppivat parhaiten

 

“School Day on alusta, joka keskittyy oppilaan ja opettajan hyvinvointiin. Palvelun ytimessä ovat viikoittaisen hyvinvointikyselyt, jotka nostaa jokaisen nuoren äänen esille”, Mika kertoo. “Nuorten ääntä tehdään näkyväksi analytiikan, palautekorttien ja tuntisuunnitelmien avulla, joilla paitsi saadaan tietoa nuoren hyvinvoinnista, myös nostetaan esiin asioita joihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota.”

School Day on käytössä sadoissa kouluissa ympäri maailman. Sen asiakkaina ovat koulut, kunnat ja kaupungit.

“Pohjoismaisuus on meille loistava hyppylauta kansainvälisille markkinoille. Meillä on kiikarissa Pohjois-Amerikan markkina, joka on samalla suurin sekä kilpailluin koulutus- ja opetusteknologiamarkkina.” Mika kertoo.

“Kysyntä on ollut kovaa pandemian jälkeen ja tulevalta syksyltä odotan isoa läpimurtoa ja kasvua Yhdysvalloista erityisesti itärannikolta, kuten New Jerseystä ja New Yorkista. Olimme onnekkaita, että löysimme kaksi vuotta sitten, ennen pandemiaa, jälleenmyyjän kenen kanssa olemme systemaattisesti rakentaneet tietoisuutta, myyntikanavia ja henkilökohtaisia suhteita koulupiirien päättäjiin.” Mika sanoo.

 

”Kassan mittareista startupille tärkeimpiä ovat runway ja burn rate, joilla kipparoimme kohti seuraavaa rahoituskierrosta” 

SchoolDayn tavoitteena on A -kierros vuonna 2022

 

“Perustimme School Dayn vuonna 2017. Alkuvaiheesta lähtien tiimi ja visio ovat olleet ykkösasioita. Heti lanseerauksen jälkeen asiakasdatan merkitys on korostunut, sillä se paljastaa kuinka paljon tuotettamme rakastetaan, tai ei rakasteta. Taloudellisista mittareista tärkeimpiä ovat startupille klassiset MRR, ARR,  runway ja burn ratejoiden avulla kipparoimme kohti seuraavaa rahoituskierrosta.” Mika toteaa.

“Tähän saakka olemme keränneet kaksi miljoonaa euroa. Pre seed -kierroksemme clousattiin kesällä 2018, jolloin Lifeline Ventures lähti tarinaamme mukaan. Kevään 2020 seed -kierroksella löysimme hyvin lyhyessä ajassa yhteisen sävelen edtech eli oppimissektoriin keskittyvän Sparkmind.vc kanssa. Ensi vuoden tavoitteenamme on A -kierros”.

”Sijoittajasuhteiden rakentaminen on vuosien työ. Hyvä vinkki on myös käyttää perusdeckiin 2 x enemmän aikaa kun suunnittelet, jotta erottaudut satojen deckien joukosta”


“Rahoituskierrokseen valmistautuminen kannattaa aloittaa ajoissa, pitää tunnistaa ja tehdä pitkä lista sijoittajista ketä haluaa lähestyä. Perusdeckiin kannattaa käyttää 2x enemmän aikaa kuin ajattelee ja sparrata sitä alaa tuntevien sekä tuttujen ihmisen kanssa. Sijottajat näkevät satoja deckejä, joten sen tulee olla hyvin tehty jotta erottautuuLopulta kyse on kuitenkin sijoittajasuhteiden rakentamisesta, mikä on usein vuosien työ. Usein varsinainen kierros closataan kahdessa tai kolmessa kuukaudessaMika kertoo.

Suomeen kasvanut 5 vuoden aikana EdTech startup ekosysteemi


“Meille Suomeen on kasvanut viimeisen viiden vuoden aikana hieno EdTech startup –kulttuuri ja ekosysteemi. On tärkeää ajatella isosti heti alusta alkaen, ottaa katse globaaliin markkinaan ja tehdä se markkinan vaatimuksista ja loppukäyttäjien tarpeista lähtien.” Mika vinkkaa.

SchoolDay on ratkaisemassa aitoa ja arvokasta ongelmaa panostamalla lasten ja nuorten hyvinvointiin. Koulu voi tarkoittaa monelle lapselle arjen turvasatamaa ja on tärkeää helpottaa opettajan työtä siellä, missä lapset tavoitetaan parhaiten. Yhteiskunnan ylivoimaisesti tärkein tehtävä on huolehtia pienimmistä ja heikoimmista. Kaikkea hyvää ja menestystä Mikalle ja SchoolDayn tiimille.

#Kassaennustaja on blogi kasvuhakuisesta talousajattelusta. Kassaennustaja tapaa inspiroivia kasvuyrittäjiä, sijoittajia ja talouden ammattilaisia vahvalla talouden kulmalla.

Jaa

Vaikuttajasta


CEO, co-Founder
riskrate
#kassaennuste #kassaennustaja

Jätä kommentti