#kassaennustaja: ”Vastuullisuus voittaa nyt verkkokaupassa” vinkkaa Ogoshipin Timo Toivonen

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

#Kassaennustaja on muiden tavoin siirtymässä koronan jälkeen konttorille. Garderoobi kaipaa siksi kohennusta, mutta kassaennustajaa jäi mietityttämään second hand farkkupaidan kokonaispäästöt. Kassaennustaja kävi selvittämässä, kuinka verkkokauppaostosten viimeinen maili voitaisiin hoitaa pienemmillä hiilidioksiidipäästöillä ja tapasi hyväntuulisen ja inspiroivan Timo Toivosen, nopeasti kasvavan OGOshipin perustajan ja toimitusjohtajan.

Vastuullisuus on verkkokaupan seuraava trendi

“Verkkokaupasta ostamasi tuote voi olla kierrätetystä materiaalista, mutta kuljetuksen CO2 päästöt voi olla huomattavat jos tavara liikkuu lentorahdilla globaalisti.” Timo kertoo ”Ogoship pystyy tarjoamaan verkkokaupalle varastoinnin lähellä loppuasiakasta, joka tuo nopeutta, säästää euroja ja ennenkaikkea CO2 päästöjä.” 

Vastuullisuus on verkkokaupan seuraava trendi. OGOship on 3PL eli verkkokaupan logistiikka- ja varastointikumppani, joka auttaa pieniä verkkokauppoja toimittamaan viimeisen mailin nopeasti. OGOshipin asiakkaita ovat Direct-To-Consumer -brändit, joilla on oma tuote ja jotka kasvavat globaalisti.

Timo on kasvattanut OGOshipia viime vuodet vauhdilla. Tänään OGOshipillä on toimistot Helsingissä, Tampereella ja Göteborgissa, ja varastoja myös Saksassa, Hollannissa, UKssa, ja Tallinnassa.

”Yrittäjänä tärkeintä juuri nyt on myynnin skaalaaminen ja asiakkaan lisäarvon kasvattaminen
jotta sijoittajien odotukset saadaan ylitettyä.”

Ogoshipin iso visio on olla globaalisti joka paikassa

“Yrittäjänä tärkeintä juuri nyt on myynnin skaalaaminen ja asiakkaan lisäarvon kasvattaminen jotta sijoittajien odotukset saadaan ylitettyä. Korona lisäsi kysyntää ja meidän oli tiiminä pysyttävä painamamaan kasvua ja ratkomaan kasvun pullonkauloja samalla, kun siirtyimme yhden huoneen tiimistä etätyöskentelyyn.” Timo kertoo. “Otimme ensimmäisellä kierroksella, vuonna 2017 mukaan Fibanin porukkaa, pääomasijoittaja Maki.vc tuli mukaan vuonna 2020 ja nyt olemme saaneet päätökseen seuraavan rahoituskierroksemme.”

“OGOshipin iso visio on olla globaalisti joka paikassa. Haluamme tarjota jokaiselle pienille ja keskisuurelle verkkokauppiaalle globaalin logistiikkaratkaisun ilman että tavaroita tarvitsee roudata Kaukoidästä nyssyköillä tai lentorahdilla. Varastoverkoston lisäksi kehitämme älykkäitä lisäarvopalveluita tavaran liikuttamiseen.” Timo kertoo

”Kansainvälistymistä ei kannata pelätä. Meilläkään ei ollut mitään kokemusta Ruotsista,
mutta sitä saatiin lähtemällä liikkeelle ja kuuntelemalla asiakasta.”

Tärkeintä on lähteä liikkeelle

“En näe, että suomalaisilta yrittäjiltä puuttuisi kasvun nälkää ainakaan tässä segmentissä jossa itse toimin. Kansainvälistymistä ei kannata pelätä. Ei kannata odottaa, että on viimeisen päällä valmis koska siinä pääsee liikkeelle jo pienellä panostuksella.” Timo vinkkaa

“Tottakai kassaa on jonkun verran oltava,  mutta jos on tietty maa kiikarissa, ottaa henkilön sinne töihin ja lähtee tekemään lokaaleilla säännöillä. Meilläkään ei ollut mitään kokemusta Ruotsista, mutta sitä saatiin lähtemällä liikkeelle ja kuuntelemalla asiakasta.”

Ogoshipin vastuullinen ja silti kustannustehokas ratkaisu on tänä päivänä ajankohtaisempi kuin koskaan ja se antaa pienille verkkokauppiaille mahdolisuuden voittaa markkinaa. Valtavasti onnea ja menestystä uuteen kasvuvaiheeseen Timolle ja Ogoshipin tiimille.

#Kassaennustaja on blogi kasvuhakuisesta talousajattelusta. Kassaennustaja tapaa inspiroivia kasvuyrittäjiä, sijoittajia ja talouden ammattilaisia vahvalla talouden kulmalla.

Jaa

Vaikuttajasta


CEO, co-Founder
riskrate
#kassaennuste #kassaennustaja

Jätä kommentti