Kuunnelluimmat Bonfire-podcastit vuonna 2019

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Bonfire.fi-bisnesmediaan tuottaa sisältöä jo yli 150 Bonfire-vaikuttajaa. Bonfire.fi:ssä julkaistiin kuluneen vuoden aikana lukuisia eri podcasteja, joiden aiheet vaihtelivat taloudesta tulevaisuuteen ja työhyvinvointiin. Listasimme vuoden kuunnelluimmat Bonfire-sisällöt vuodelta 2019. Kuunnelluimpien podcastien aihepiiristä löytyi muun muassa osallistamista, asiakaskokemusta ja startup-yrittäjyyden vaatimuksia.

1. Osallistaminen jyrää työryhmätyöskentelyn: case ruokaselvitys – Reijo Karhinen ja Janne Jauhiainen

Podcast julkaistu 5.2.2019

Reijo Karhinen, vuorineuvos ja entinen OP:n pääjohtaja on toiminut pääministerin nimittämänä ruokaselvitysmiehenä. Pyrkimyksenä on ollut selvittää, mistä 500 miljoonaa euroa lisää yrittäjätuloa maatalouteen. Karhinen ei perustanut työryhmää vaan kutsui koko kansan keskustelemaan. Osallistamisesta on keskustelemassa Reijo Karhisen lisäksi myös Janne Jauhiainen, Fountain Parkin toimitusjohtaja. Keskustelua vetää Bonfiren Elisa Kitunen.

Podcastissa pohditaan siitä, kuinka ruokaselvitys onnistui keräämään ihmisiä asian äärelle näin runsaasti. Sen lisäksi mietitään, miksi osallistaminen tulisi olla vielä isompi osa organisaatioiden suunnittelua ja päätöksentekoa.

Reijo ja Janne vastaavat ainakin näihin kysymyksiin: Onko osallistaminen oikeasti tehokasta? Pitäisikö kotimaiselle ruualle olla kaupassa oma hyllypaikka? Miten osallistaminen liittyy palvelumuotoiluun?

Kuuntele Reijon ja Jannen podcast-jakso täältä!

2. Resepti täydelliseen asiakaskokemukseen – Susanna Pahoheimo ja Riikka Tanner

Podcast julkaistu 17.2.2019

Mitkä ovat konkreettiset askeleet paremman asiakaskokemuksen rakentamiseen?

Asiakaskokemuksen kehittämisen resepti pähkinänkuoressa: Liikkeelle on lähdettävä yhdestä asiasta: asiakkaasta. Hän ei kuitenkaan halua aina sitä, mitä hän sanoo haluavansa. Miten ylittää hänen syvimmät odotuksensa? Ottamalla niistä selvää! Sen jälkeen piirretään asiakaspolku, joka on parhaimmissa tapauksissa jopa elinikäinen. Sitten tapahtuu oivallutus: asiakasymmärryksen levittäminen organisaatioon. Iso mittari on yksinkertaisesti: yrityksen liikevaihto. Yrityksen arvon kasvattaminen asiakaskokemuksen keinoin onnistui esimerkillisesti Kotipizzalta, joka ostettiin juuri ulos pörssistä.

Susanna Paloheimo ja Riikka Tanner vastaavat mm. näihin kysymyksiin: Kenen pöydällä asiakaskokemus organisaatiossa on? Miksi NPS eli Net Promoter Score on kelvoton mittari? Mitä hittoa Kotipizza teki oikein?

Kuuntele jakso täältä! 

3. Startup-yrittäjyys – mitä se vaatii? Vieraana Jussi Muurikainen, Mari Luukkainen ja Micke Paqvalén

Podcast julkaistu 7.6.2019

Bonfire-podcastissa keskustellaan startup-yrittäjyydestä, ja siitä mitä se vaatii. Studiossa digimarkkinointiguru Mari Luukkainen, sarjayrittäjä Micke Paqvalén, ja startup yritysten rahoitusten ammattilainen Jussi Muurikainen.

Podcastissa keskustellaan muun muassa siitä, miten startup-yrittäjyys eroaa “perinteisestä” yrittäjyydestä ja millaista luonnetta startup-yrittäjältä vaaditaan.

Kuuntele jakso täältä! 

Jaa

Vaikuttajasta

Bonfire

Jätä kommentti