Markkinoinnin 2 kivijalkaa

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

“Hyvä tuote osaa myydä itse itsensä!”

Kuulostaako tutulta lausahdukselta? On selvää, että menestyksekäs markkinointi tarvitsee tuotteen/palvelun, jonka asiakas kokee hyödylliseksi tai tarpeelliseksi. Tänä päivänä asiakkailla on kuitenkin vaihtoehtoja, joista valita. Miksi he päätyisivät ostamaan juuri sinulta?

Markkinoinnin kaksi kivijalkaa:

  1. Tuote/palvelu, jonka asiakas kokee arvokkaammaksi kuin siitä maksetut eurot.  Keskity markkinointiviestinnässä siis kuvamaan ominaisuuksien sijaan asiakkaan saamia hyötyjä! Unohda siis abstraktit yleistermit tai detaljitason ominaisuudet ja keskity konkreettisiin hyötyihin kuten: ”Ajan säästö. Virheettömyys.
  2. Tarina, joka koskettaa asiakkaita ja inspiroi henkilökuntaa. Hyvä tarina houkuttelee, osuu asiakkaan maailmankuvaan, saa huomion heräämään ja taklaa pelkoja. Unohda siis kädenlämmin korporaatiopuhe ja uskalla sanoa jotain merkityksellistä.

 

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

1 kommentti

  1. Avatar

    Innostavasti kerrot asioita jotka oikeastaan jo tiedetään, mutta ei olla saatu vielä muutettua.

Jätä kommentti