Markkinointiteknologiat ja markkinointitaidot vuonna 2019

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

”Markkinointiteknologioiden voittokululle ei näy loppua. Niiden avulla markkinoijat voivat tehostaa toimintaansa, skaalautua ketterämmin, tehdä parempia valintoja sekä säästää rahaa.” 17.6.2018, Forbes.com

Markkinointiteknologiat ja data tulevat olemaan entistä suuremmassa roolissa digitaalisessa markkinoinnissa. Teknologioiden etuna on mm. se,

  • että käsityön määrä vähenee ja toiminta tehostuu
  • tulevia asiakkaita voidaan palvella entistä paremmin, kun viestintä kohdentuu entistä tehokkaammin
  • markkinoinnin laatua voidaan parantaa datan kautta kerätyllä informaatiolla.

Markkinointiteknologiat ovat kuitenkin vain työkaluja, jotka tarvitsevat vahvan viestin, jota kuljettaa tuleville asiakkaille. Ennen teknologiavalintoja tulisi yrityksessä miettiä seuraavat asiat kristallinkirkkaiksi:

  1. Tunne yrityksesi arvo. Mitä lisäarvoa tuotat asiakkaallesi? Mikä on yrityksen olemassaolon syy – vastaa kysymykseen ”Miksi?”
  2. Tunne osaamisesi. Älä hämärrä asiakasta ammattijargonilla tai piilota osaamistasi epäselvän terminologian taakse. Kerro suoraan mitä teette, miten sen teette ja mitä arvoa tekemisenne tuottaa asiakkaalle
  3. Tunne asiakkaasi. Tutustu asiakkaasi maailmankuvaan, millaisten haasteiden parissa hän painii ja millainen viestintä hänet tavoittaa.

Lisää vinkkejä digimarkkinointiin YouTubesta!

 

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti