HR

Mikä on Employee Value Proposition, EVP ja mihin niitä tarvitaan?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Employee Value Proposition kuvataan useimmiten työntekijän työpanoksensa vastineeksi saamaksi vastikkeeksi. Tämä kiteytys puetaan usein “statementiksi”, eli lausunnoksi, joka viestii, miksi tämän organisaation tarjoama työkokemus on muita parempi.

Tähän lausuntoon halutaan kiteyttää yleensä organisaation tarjoamat uraan liittyvät mahdollisuudet, itse työ, ihmiset, joiden kanssa työtä tehdään, organisaation asema markkinassa ja yhteiskunnassa sekä palkitseminen ja etuudet.

Toisin sanoen, employee value proposition, eli työnantajalupaus on yrityksen lupaus työnantajana työntekijöille: tätä saat meiltä vastikkeeksi työpanoksellesi.

Työnantajalupauksen tulisi olla:

  • ainutlaatuinen, eli tunnistettavissa juuri jonkin tietyn yrityksen EVP:ksi,
  • relevantti, eli tavoiteltavaa kohdeyleisöä puhutteleva ja
  • vetovoimainen, eli vaikuttaa yrityksen kykyyn saada käyttöönsä strategiansa toteuttamisen kannalta tarpeellinen osaaminen ja kyvykkyys.

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan siitä, mitä haasteita perinteinen employee value proposition -fokus saattaa aiheuttaa yrityksen kykyyn voittaa osaajien huomio ja saada heidät toimimaan yrityksen toivomalla tavalla. Elämme nimittäin informaatioaikakautta, jossa yleisön huomio pitää voittaa, sillä herättäminen ei enää riitä, ja jossa viestin todelliseen vaikuttavuuteen liittyy uudenlaisia odotuksia ja edellytyksiä.

Jakson kesto: 23min

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen Susanna Rantasen kehittämä konsepti ja moderni työnantajabrändin rakentamisen metodi, joka on kehitetty nopeasti kasvavien ja skaalautuvien yritysten erityistarpeisiin.

Jaa

Vaikuttajasta

Susanna Rantanen

Co-Founder & CEO
Emine Oy
#Vaikuttavampi työnantajabrändi
#HR-markkinointi

Jätä kommentti