Mikä on kun markkinointi ei vedä?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Erityisesti B2B -yritysten helmasynti markkinoinnissa on tunnekylmä sisältö, joka ei kosketa lukijaansa. Tekstiä tuotetaan yrityksissä itse, koska koetaan että ulkopuolinen ei pysty tuottamaan asiantuntijasisältöä riittävän tarkalla tasolla.

Markkinointi ei vedä, mikäli sisältö ei vaikuta. Muutama vinkki kuinka parantaa sisällön laatua:

  1.  Tunne asiakkaasi!
    •  Mitkä ovat hänen haasteensa, toiveensa, pelkonsa?
    • Tartu teemoihin, jotka koskettavat asiakastasi.
  2.  Panosta otsikointiin!
    •  Olipa kyseessä verkkosivujen, Google Adsin tai somepostauksen otsikointi – satsaa aloitukseen.
    •  Otsikon houkuttelevuus ratkaisee sen, jatkaako lukija eteenpäin.
    •  Ole rohkea, suora ja erottuva! Älä pohjusta turhia, vaan mene suoraan asiaan.
  3.  Kirjoita rohkeasti pitkiä tekstejä!
    •  Pitkä ja informatiivinen sisältö toimii aina paremmin kuin pelkät iskulauseet.
    •  Kuka muka jaksaa lukea? Tuleva asiakas, joka etsii tietoa ja vastauksia ongelmiinsa!

 

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti