Mikä somettamisessa oikeastaan on tärkeintä?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Mikä somettamisessa oikeastaan on tärkeintä?

Minut pyydettiin puhumaan eräälle päättäjäjoukolle somesta ja sen hyödyistä hiljattain. Jouduin pysähtymään ja  miettimään, mistä oikein puhun. Somemainonnasta? Postausten tekniikoista ja levikistä? Mikä oikeastaan somessa on kriittistä ja olennaista?

Sisältö. Kaikki kiteytyy sisältöön. Kanavilla, tekniikoilla, mainosrahalla ei tee yhtään mitään, jos sisältö ontuu ja on tasapaksua, eikä puhuttele lukijaansa millään tavalla. Kanavat tarjoavat kaikki työkalut käyttöösi saavuttaa kohderyhmäsi ihmiset ihan tittelitasoltakin. Joten jos osaat teknisen puolen ja osaat hakea unelma-asiakkaasi somesta, niin miksi jättäisit hommat puolitiehen ja viestisit heille puolivillaisesti? Mainosrahat valuvat viemäriin, jos et onnistu pysäyttämään yleisöäsi viestisi äärelle!

Kun ihmiset reagoivat mainoksiisi ja postauksiisi, saat heidät jatkossa vielä paremmin kiinni ja parhaimmassa tapauksessa he päätyvät ihan verkkosivuillesikin asti, jolloin päästäänkin seuraavaan vaiheeseen, lisäarvosisältöihin!

Niistä lisää videolla, mutta tässä on kolme nyrkkisääntöä siihen, mitä on hyvä sisältö!

🔥 Hyvä sisältö on sellaista, johon suhtaudut itsekin kiinnostuksella ja innostuksella. Sama innostus nimittäin näkyy sisällöstäkin!


🔥 Kutittele kipupisteitä. Olet alasi ammattilainen, joten tiedät, mikä asiakastasikin vaivaa. Tartu ongelmakohtiin ja nosta se kuuluisa kissa pöydälle.


🔥 Lyhennä toisten oppimispolkua. Säästä ihmisten aikaa ja jaa omaa oppiasi, jotta muiden ei tarvitse käydä asioita kantapään kautta läpi! Saatat samalla madaltaa asiakkaan oston esteitä!

Lisää Digivinkkejä ja Ihan Diginä -jaksoja löytyy Verkkiksen Tube-kanavalta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti