Miksi Oatlyn kauramaito jyrää muut brändit?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Mikä erottaa markkinajohtajat kilpailijoista? Onko se salainen ainesosa tuoteselosteessa vai sittenkin timanttinen tarina, joka houkuttelee haluttua kohderyhmää kuin hunaja mehiläisiä?

Perinteinen insinöörimäinen lähestymistapa on se, että tuote hiotaan äärimmilleen ja sen jälkeen odotetaan asiakkaiden saapuvan. Kuitenkin puhutteleva viesti ja kiinnostava tarina ovat niitä taikoja, joilla tuodaan asiakkaat uuden tuotteen tai palvelun äärelle. Menestystä halajavan tulisi suunnata aikansa tuotteen/palvelun hiomisen sijaan tulevaa asiakasta kiinnostavan tarinan ideoimiseen.

Oatlyn valtti on hauska ja itseironeinen ote markkinointiviestintään: Asiakaspalaute ”Tastes like shit!” kirjoitettiin jopa tuotepakkaukseen. On selvää, että poikkeuksellinen tapa viestiä omasta tuotteesta herättää huomiota – ja positiivista sellaista juuri toivotussa kohderyhmässä. ”Emme halua tylsistyttää ihmisiä.” tiivistää Oatlyn luova johtaja John Schoolcraft.

Mikä on sinun tarinasi salainen ainesosa?

 

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti