Miksi tulokset ei tunnu missään?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Tulokset ei tunnu missään, eikä niitä oikeastaan ole. Digimarkkinointi ei siis toimi meidän liiketoiminta-alalla!


Väärin! Paitsi tilanteessa, jossa tavoittelette erakkoa savimökistä, sillä niin erikoista alaa ei ole, etteikö jokin digimarkkinoinnin keino tepsisi! Usein tuloksettomuus tai vähäiset tulokset johtuvat siitä, että ensimmäiset kokeilut digimarkkinoinnin maailmassa on tehty ihan väärällä ajatusmaailmalla.

Teknologiat, taktiikat, integraatiot ja työkalut on kieltämättä hyvä olla kunnossa, mutta jos ei tunnisteta asiakasta ja hänen ongelmaansa, ovat hienot systeemit vain menoerä firman luottokortilla! ?

Kysy itseltäsi siis ainakin seuraavat asiat:
? Miksi asiakkaat ostavat sinulta? Mikä on se ongelma, minkä te ratkaisette? Mieti neljä kilpailuetua, mutta älä keuli pelkästään tuotteellasi!
? Miksi asiakkaat eivät osta sinulta? Missä kilpailijat ovat parempia? Kuinka voitte kampittaa kilpailijan tarjoamat edut omalla toiminnallanne?

Lisäksi!
❗ Asiakkaan mielessä kilpailuetu ei välttämättä liity lainkaan tuotteeseen, vaan vaikkapa nopeaan asiakaspalveluun, toimiviin henkilökemioihin tai pieniin ekstroihin, mitä yritys tarjoaa joko vahingossa tai tarkoituksella.

Antakaa asiakkaalle tuotteen lisäksi iso palvelullinen hali, niin kaupat kilahtavat, pitkiä asiakassuhteita syntyy ja tuloksia tulee! 

 

Lisää Digivinkkejä ja Ihan Diginä -jaksoja löytyy Verkkiksen Tube-kanavalta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Kommentointi on suljettu