Millainen on B2B-yrityksen somestrategia?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ainakin suunnitelman tulisi sen tulisi tukea myyntiä ja myynnin tavoitteita. Päästiin Tomin kanssa sellaiseen vauhtiin tästä aiheesta, että kestoa videolle kertyi yli 10 minuuttia. Mikäli aika ei aika riitä videon katseluun, niin keskustelumme tiivistys on tässä:

  1. Unohda viraalihiteistä haaveilu ja varaudu investoimaan rahaa näkyvyyteen. Some on lähtökohtaisesti maksullinen media yrityksille.
  2. Facebook:n avulla on mahdollista tavoittaa massoja.
  3. LinkedIn:stä on moneksi! Siellä voidaan verkostoitua, mainostaa, rekrytoida ja rakentaa henkilöbrändejä. Älä jätä tätä pelkästään yritystilin varaan, vaan innosta työntekijöitä mukaan.
  4. IG toimii erinomaisesti työnantajamielikuvan rakentamisessa ja arvojen konkretisoinnissa. 
  5. YouTube toimii erinomaisesti videomateriaalin tallennuspaikkana, mutta mikäli haluaa videoilleen katseluita, se vaatii aktiivista jakelua.
  6. Verkkosivut toimivat jakelun pääteasemana: Mitä sitten tapahtuu, kun olet saanut tulevan asiakkaasi huomion?

 

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti