Millainen on unelma-asiakas?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Miksi unelma-asiakasprofiili pitäisi määritellä? Jotta markkinoinnissa vältettäisiin sudenkuoppa, joka kuuluu seuraavasti: “Kaikki voivat olla meidän asiakkaita.” Kun myydään kaikkea kaikille, markkinointiviesti muuttuu helposti laimeaksi myyntimekastukseksi, joka ei kosketa enää ketään.

Kun tunnet unelma-asiakkaasi, tiedät mitä haasteita ja toiveita hänellä on ja mikä häntä pelottaa.

Kun olet selvittänyt ylläolevat, osaat tuottaa sellaista markkinointiviestintää, joka kiinnostaa juuri sinun unelma-asiakastasi:

  1. Osaat tuottaa sisältöä, joka herättää huomion!
  2. Osaat suunnitella lupauksen, jota on vaikea ohittaa.
  3. Osaat miettiä takuun, joka taklaa asiakkaasi pelkoja.

 

Lisää digivinkkejä YouTube-kanavalta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti