Mitä asiakas haluaa?
Tämä voi tulla yllätyksenä.
Mutta, asiakkaat eivät lähtökohtaisesti halua ostaa tuotteita/palvelujasi. Sen sijaan asiakkaat haluavat saada sen hyödyn, jonka pystyt heille tarjoamaan.
Tämä kuulostaa ilmiselvältä, eikö vain? Miksi tämä asenne ei juurikaan toteudu B2B -yritysten markkinointiviestinnässä? Hyötyjen sijaan sisällöissä keskitytään yleensä teknisiin detaljeihin ja yrityksen erinomaisuuden toteamiseen.
Miten puhuttelet asiakastasi?
- Kirjaa ylös tuotteesi/palvelusi:
- Ominaisuudet
- Ja niitä vastaavat hyödyt.
- Tämä on tärkeää ja ohjaa varmasti sisällöntuotantoasi tulevaisuudessa! Et harhaudu jorisemaan teknisistä ja yksityiskohtaisista ominaisuuksista vaan keskityt siihen, mikä kiinnostaa asiakastasikin.Keskity väkevään viestintään
- Unohda ammattijargoni.
- Mieti millainen on asiakkaasi pysäyttävä väkevä viesti?
- Vaikuttava viesti taklaa ostonesteitä.
- Käsittelee pelkoja ja tarjoaa takuuta.
Lisää digivinkkejä YouTube-kanavalta!
Tiina Räisänen
Verkkoasema Oy
Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Lisää vaikuttajalta Tiina Räisänen
Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi