Mitä asiakas haluaa?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Tämä voi tulla yllätyksenä.

Mutta, asiakkaat eivät lähtökohtaisesti halua ostaa tuotteita/palvelujasi. Sen sijaan asiakkaat haluavat saada sen hyödyn, jonka pystyt heille tarjoamaan.

Tämä kuulostaa ilmiselvältä, eikö vain? Miksi tämä asenne ei juurikaan toteudu B2B -yritysten markkinointiviestinnässä? Hyötyjen sijaan sisällöissä keskitytään yleensä teknisiin detaljeihin ja yrityksen erinomaisuuden toteamiseen.

Miten puhuttelet asiakastasi?

  1. Kirjaa ylös tuotteesi/palvelusi:
    • Ominaisuudet
    • Ja niitä vastaavat hyödyt.
    • Tämä on tärkeää ja ohjaa varmasti sisällöntuotantoasi tulevaisuudessa! Et harhaudu jorisemaan teknisistä ja yksityiskohtaisista ominaisuuksista vaan keskityt siihen, mikä kiinnostaa asiakastasikin.Keskity väkevään viestintään
  2. Unohda ammattijargoni.
  3. Mieti millainen on asiakkaasi pysäyttävä väkevä viesti?
    • Vaikuttava viesti taklaa ostonesteitä.
    • Käsittelee pelkoja ja tarjoaa takuuta.

 

Lisää digivinkkejä YouTube-kanavalta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti