Bonfire.fi

Mitä yhteistä on digimarkkinoinnilla ja deittailulla?

Lähetäänkö samointein treffeille?

Liian suoraviivainen markkinointiviestintä riivaa erityisesti B2B-yrityksiä. Vaikka myytävät ratkaisut ovat usein kompleksisia ja vaikeita ostaa, siitä huolimatta digimarkkinoinnin viesti tähtää suoraan myyntiin: ”Pyydä tarjous!” ”Buukkaa tapaaminen!” ”Tutustu palvelutarjontaamme!

Ennen treffikutsua, olisi kuitenkin suotavaa tutustua ensin. Herättää kiinnostusta ja rakentaa luottamusta. Liian suora lähestyminen aiheuttaa usein vain kielteisen vastareaktion. Miten siis nostaa markkinoinnin tasoa?

  1. Googlaa liiketoimintasi tärkein avainsana. Millaisia mainoksia näet? Kuinka voisit erottua joukosta ja houkutella tulevaa asiakasta kiinnostavalla viestillä pelkän myyntimölinän sijaan?
  2. Keskity verkkosivuilla itsestäsi puhumisen sijaan asiakkaan auttamiseen. Anna lisäarvoa holtittomasti ja pyyteettömästi.
  3. Kun luottamus on synnytetty ja yhteystieto saatu: Voit ehdottaa treffejä. Kuitenkin niin, että livetapaamisenkin tarkoitus on lisäarvon luominen, ei oman myyntiagendan läpikäynti.

 

Digivinkit tuoreena Tubesta!

Tiina Räisänen

Verkkoasema Oy

Toimitusjohtaja, sanansaattaja

Lisää vaikuttajalta Tiina Räisänen


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi