Miten erotut pölynimurikauppiaasta?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Asiakkaani toivoi seuraavaa: ”Haluamme erottautua pölynimurikauppiaista”.  Tavoitteena oli siis päästä eroon kylmäsoittelusta ja tuottaa tulevalle asiakkaalle arvoa häiriköinnin sijaan. Tämä onkin oiva tavoite, kun lähdetään rakentamaan myyntifunnelia digikanaviin.

Tästä huolimatta huomaan, että usein kuitenkin kompastutaan juurtuneisiin tapoihin tehdä asioita.

Erityisesti B2B -yritysten markkinoinnissa toistuu tietyt asiat, joita ei ehkä uskalleta/osata tehdä toisin:

1. Verkkosivut rakennetaan hyvin suoraviivaisiksi, vaikka asiakkaan ostoprosessi on pitkä. Ensimmäinen tapa ottaa yhteyttä on ainoastaan tarjouspyyntölomake.
2. Puhutaan kuinka luottamuksen rakentaminen on tärkeää, jotta asiakas lopulta uskaltaisi ostaa. Siitä huolimatta luottamusta ei osata rakentaa digikanavissa. Tässä tärkeää olisi olla jatkuvasti esillä ja nostaa ihmisiä esille.
3. Ei osata/uskalleta antaa riittävästi arvoa etukäteen! Digikanavissa puhutaan pelkästään yrityksestä sen sijaan että keskityttäisiin auttamaan asiakasta ja antamaan omaa osaamista etupainotteisesti.

 

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti