Muistilista markkinoijalle

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Viestin vaikuttavuus ratkaisee (digi)markkinoinnin tehon. Reilun kymmenen vuoden aikana olen huomannut, että harvoin markkinointiteknologioiden käyttöönotto tai hyödyntäminen aiheuttaa yritysten parissa samanlaista hampaiden kiristelyä kuin sisällöntuottaminen. Asiakasta kiinnostavan sisällöntuottaminen on vaikeaa eikä sitä voi koskaan harjoitella liikaa. Olenkin kerännyt muutaman vinkin mittaisen muistilistan markkinoijille:

  1.  Puhu suoraan asiakkaalle. “Me autamme sinua.”
  2.  Älä viesti itsestäänselvyyksiä tai piiloudu ammattisanaston taakse.
  3.  Kerro palvelustasi/tuotteestasi asiakkaan näkökulmasta: Mitä hyötyä/etuja/säästöjä hän tulee saamaan.
  4.  Todista itseäsi koskevat väittämät. Mikäli kerrot tarjoavasi parasta asiakaspalvelua / nopeinta toimitusta tms., anna asiakkaittesi sanoa se puolestasi. Hyödynnä siis referenssejä, casekuvauksia tai asiakaslainauksia.
  5.  Muista kenelle viestit!

 

Lisää digivinkkejä YouTubekanavalta! 

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti