Muutama huomio B2B-myynnistä!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +


”B2B-bisneksessä ei toimi markkinointi. Meidän asiakkaat eivät ole somessa. Me ollaan niin poikkeuksellisella alalla, ettei voida myydä kuin perinteisellä henkilökohtaisella myyntityöllä.”

Kuulostaako yhtään tutulta? Itse käyn lähes päivittäin keskusteluja B2B-yritysten edustajien ja päättäjien kanssa ja ylläolevat lauseet nousevat esiin lähes poikkeuksetta. Itse koen, että tuolloin ei vain ole osattu/uskallettu/tiedetty kuinka voidaan ravistella alalla vakiintuneita käytäntöjä myynnin ja markkinoinnin saralla.

Muutama avainkysymys:

1. Miksi asiakas ostaisi juuri sinun ”kokonaisvaltaisen” palvelusi muiden seasta? Osaatko viestiä hyödyistä, niin että asiakaskin ne ymmärtää?
2. Kerrotko ratkaisustasi ymmärrettävästi vai hämäätkö asiakkaitasi ammattijargonilla?
3. Onko sinulla tarjota selkeä hinta monisivuisen tarjouspumaskan sijaan? Ymmärtääkö asiakas välittömästi mitä tarjoamasi ratkaisu maksaa?
4. Onko ratkaisusi helppo ostaa? Oletko selkeästi ilmaissut mitä ratkaisusi sisältää ja mitä ei?
5. Annatko takuun? Taklaa tällä investointipäätöksen suurin este.

 

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti