Myyntijohtajan aamukahvilla – Vieraana Jan Ropponen: ”Myyjällä on eettinen vastuu klousata kauppoja, jotka ovat asiakkaan parhaan intressin mukaisia.”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Myyntijohtajan aamukahvilla – podcastin kolmannen kauden starttaa B2B-myynnin “Indiana Jones” Jan Ropponen, kirjailija ja B2B-myynnin valmentaja, joka haluaa olla muuttamassa myyntimaailmaa paremmaksi ja tehdä omalta osaltaan suomalaisista organisaatioista tuottavampia ja kannattavampia.

Janin uusin kirja Miljoonamyyjä julkaistiin syksyllä. Hän haastatteli kirjaansa maailman parhaita myyjiä, analysoi voitettuja sekä hävittyjä caseja ja koosti niistä teho-oppaan parhaiden diilien tekemiseen.

Mistä miljoonadiilien voidaan analyysin perusteella sanoa syntyvän?

Jan antaa tiiviin viiden kohdan resepti huippudiilien rakentamiseen

  1. Vaikuta alusta asti mahdollisimman korkealle asiakkaan organisaatioon
  2. Tuo selkeä näkemys kilpailukyvyn edellytyksistä – luo arvoa!
  3. Etsi asiakkaalta sponsori, joka edistää prosessia kanssasi
  4. Ymmärrä asiakkaan sisäiset intressit ja motivaattorit
  5. Fasilitoi ostamista ja tee siitä helppoa

 

Hän tiivistää myyjän roolin tärkeänä luottopelaajan paikkana, jonka mukana tulee suuri vastuu: ”With a great power comes a great responsibility! Myyjällä on vastuu tehdä asioita eettisesti oikein ja viedä maaliin sellaisia kauppoja, jotka ovat asiakkaan parhaan intressin mukaisia.”

Sukeltaaksesi syvemmälle Janin miljoonadiilien voittajareseptiin ja huippumyynnin näkökulmiin, tule seuraksemme kahvipöytään!

Jaa

Vaikuttajasta

Minna Ruusuvuori

Marketing & Sales Director, Podcaster
Solteq Oyj
#myyntijohtajuus #markkinointi
#b2basiakaskokemus

Minna Ruusuvuori on asiakaskeskeisen myynninjohtamisen ammattilainen. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus vaativista myynnin ja markkinoinnin tehtävistä erilaisista digitalisaatio-, ohjelmisto- ja palveluyrityksistä. Tällä hetkellä hän toimii teknologiayhtiö Solteqissa markkinoinnista ja myynnistä vastavana johtajana. Digitaalisuuden nitominen osaksi uusia liiketoimintamalleja on hänelle sydämen asia, sillä hän uskoo kokonaisvaltaiseen ajatteluun yritysten menestyksen lähteenä. Minnan erityisenä intohimona on asiakaskokemuksen syvimmän olemuksen ymmärtäminen ja sen kehittäminen B2B-liiketoiminnassa. Hän on tutkinut hyvän B2B-kokemuksen anatomiaa suomalaisissa yrityksissä ja on yksi viiden asiantuntijan muodostamaa kirjailijaryhmää, jonka teos ”Menestys syntyy asiakaskokemuksesta - B2B -johtajan” opas julkaistaan keväällä 2021 (Alma Talent). Lisäksi Minna pyörittää myynnin, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen teemoja monipuolisesti käsittelevää Myyntijohtajan aamukahvilla -podcastia.

Kommentointi on suljettu