Myyntijohtajan aamukahvilla vieraana Mikko Seppä – puhetta digitaalisuuden mullistamasta B2B-myynnistä

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Myyntijohtajan aamukahvilla kolmannen kauden teemana on kasvu ja sen eri kasvot. Johtamisessa puhutaan useimmiten taloudellisesta kasvusta ja onnistumisista. On syytä nostaa esille myös henkisen kasvun teema, jonka takaa löytyy useimmiten niitä kasvattavia epäonnistumisiakin – niitä, jotka tehneet meistä niitä ihmisiä, osaajia ja menestyjiä, joita olemme tänään. Jennifer Crucien sanoin: ”Jos et ole epäonnistunut, et ole yrittänyt tarpeeksi”.

Kauden 4. jaksossa keskustellaan B2B-myynnin ja markkinoinnin puolestapuhujana tunnetun ja AdvanceB2B toisen perustajan Mikko Sepän kanssa B2B-myynnin digitalisoitumisesta sekä teknologian ja digitaalisen transformaation tuomista mahdollisuuksista kasvun rakentajina.

 

Keskustelemme siitä, mullistaako digitaalisuus B2B-myynnin – vai tapahtuiko mullistus jo? Pandemia on vauhdittanut jo hyvässä vauhdissa ollutta myynnin digitalisoitumista, mutta olemme siitä huolimatta vasta ottamassa matkan ensimmäisiä askeleita. Joillekin toimialoille muutos on vaikeampi kuin toisille, mutta maailma muuttuu ja on muututtava sen mukana ollakseen mukana tulevaisuuden tekijänä ja menestyjänä. Darwinin sanoin: “It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent; it is the one most adaptable to change.”

Mikko nostaa digitalisaation osalta esille myös yhden erityisen tärkeän asian – digikielitaidon. Digitaalisuus ja teknologia ovat asioita, joita voi ja tulee meidän jokaisen oppia. On tärkeää hyödyntää teknologiaa uudenlaisten liiketoimintamallien kehittämisessä, skaalautuvan toiminnan mahdollistajana ja kasvun rakentajana. Teknologioiden oikeanlaisessa hyödyntämisessä piilee valtavasti mahdollisuuksia kasvun ja menestyvän tulevaisuuden rakentamiseksi.

🎧 Kuuntele inspiroiva ja mukaansatempaava keskustelu kokonaisuudessaan Soundcloudista, Apple Podcasteista tai Spotifysta.

Jaa

Vaikuttajasta


Offering leader, Podcaster
Nordcloud Oy
#myyntijohtajuus #markkinointi
#b2basiakaskokemus

Minna Ruusuvuori on asiakaskeskeisen myynninjohtamisen ammattilainen. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus vaativista myynnin ja markkinoinnin tehtävistä erilaisista digitalisaatio-, ohjelmisto- ja palveluyrityksistä. Tällä hetkellä hän toimii teknologiayhtiö Nordcloudissa kaupallisena johtajana vastuullaan liiketoimintasovellukset ja design -palvelut. Digitaalisuuden nitominen osaksi uusia liiketoimintamalleja on hänelle sydämen asia, sillä hän uskoo kokonaisvaltaiseen ajatteluun yritysten menestyksen lähteenä. Minnan erityisenä intohimona on asiakaskokemuksen syvimmän olemuksen ymmärtäminen ja sen kehittäminen B2B-liiketoiminnassa. Hän on tutkinut hyvän B2B-kokemuksen anatomiaa suomalaisissa yrityksissä ja on yksi viiden asiantuntijan muodostamaa kirjailijaryhmää, jonka teos ”Menestys syntyy asiakaskokemuksesta - B2B -johtajan” opas julkaistiin keväällä 2021 (Alma Talent). Lisäksi Minna pyörittää myynnin, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen teemoja monipuolisesti käsittelevää Myyntijohtajan aamukahvilla -podcastia.

Kommentointi on suljettu