Onko minun seurattava verkkosivuston liikennettä joka päivä?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Minulle on esitetty tämä kysymys lukemattomia kertoja:

”Kuinka usein minun pitäisi käydä katsomassa Google Analyticsin raportteja?”

Voin vastata tähän vain yhdellä tavalla:

”No, se vähän riippuu.”

Mistäkö? Se riippuu kolmesta toisiinsa kietoutuneesta asiasta:

  1. Kuinka paljon investoit digitaaliseen markkinointiin, erityisesti digitaaliseen mainontaan?
  2. Onko verkkosivustosi ja sen tuottamat liidit ja myynnit tärkeitä liiketoiminnallesi?
  3. Jos jotain menee pieleen, kuinka paljon menetät rahaa päivässä tai viikossa?

Mitä oikein tarkoitan?

Jos et investoi euroja digitaaliseen markkinointiin, eikä verkkosivusto tuo sinulle myyntejä, ei päivittäisellä analytiikan tarkastelulla ole juuri väliä.

Jos taas investoit esimerkiksi 10 000 € kuukaudessa digitaaliseen markkinointiin ja se tuottaa sinulle 100 000 € verran myyntiä kuukaudessa, tilanne on aivan toinen. Kerro luvut kymmenellä tai sadalla, niin tilanne muuttuu jälleen.

Vain sinä itse voit tietää, kuinka tiiviisti sinun on syytä seurata verkkosivustosi ja markkinoinnin tuottoa.

Kuinka paljon olet valmis menettämään rahaa – hukkaanheitettyjä mainoseuroja tai menetettyä myyntiä – kun et seuraa sivuston liikennettä ja mainonnan tuottoa? Kuinka pahoja seuraukset ovat, jos menetät päivän tai viikon myynnit?

Vastattuasi näihin kysymyksiin tiedät, kuinka usein sinun tai alaisesi on seurattava sivuston ja markkinoinnin analytiikkaa.

Mikko Piippo on Hopkins Oy:n osakas ja digitaalisen analytiikan konsultti.

Jaa

Vaikuttajasta

Mikko Piippo

Digitaalisen analytiikan konsultti, KTK, FL
Hopkins Oy
#Analytiikka
#Markkinointi

Digitaalisen analytiikan & konversio-optimoinnin konsultti, Hopkins oy:n osakas. Digitaalinen analytiikka on verkkosivuston, digitaalisen mainonnan ja digitaalisen markkinoinnin mittaamista ja kehittämistä datan perusteella. Konversio-optimointi on verkkosivuston kehittämistä aikaisempaa paremmin myyväksi.

Jätä kommentti