Persoonallisuuskartoitus henkilöbrändäyksessä

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Verkossa löytyy kaikenlaisia persoonallisuuskartoituksia. Nämä kyselyt ovat pääosin tarkoitettu viihdekäyttöön, mutta oikealla tavalla käytettynä niistä on suurta hyötyä henkilöbrändäyksessä.

Tällä videolla kerron, mitä persoonallisuuskartoitusta käytän ja miksi oman tyypin tunteminen kannattaa.

Kun lähdin suunnittelemaan Brandinin henkilöbrändikonseptia, tiesin yhden asian: Haluan aloittaa yhteistyön asiakkaan kanssa persoonallisuuskartoituksella. Miksi? Koska henkilöbrändin pitää olla aito.

Hain kuvaajaa, joka:
– Kuvaa henkilön persoonallisuutta hyvin
– On yleisesti käytössä ja tunnettu
– Aktivoi henkilöä miettimään omaa persoonallisuuttaan
– Keskittyy positiivisiin piirteisiin

Teetätin itselleni 3 eri persoonallisuuskartoitusta: DISC, MBTI:n ja Insightsin. Valitsin lopulta MBTI:n koska se
– on maailman käytetyimpiä kuvaajia
– aktivoi tekijää parhaiten
– keskittyy vahvasti positiivisiin piirteisiin

Kun ymmärrät oman tyyppisi, voit kääntää heikkoudet vahvuuksiksi. Videolla kerron esimerkin tästä.

Lisää videoita henkilöbrändäyksestä löydät Paras Henkilöbrändi -YouTube-kanavallani.

 

Jaa

Vaikuttajasta

Tom Westerén

Henkilöbrändääjä
Toimitusjohtaja, Brandini Oy
#Henkilöbrändäys
#Johtaminen

Jätä kommentti