Pienin askelin eteenpäin – ajatuksia markkinoinnin kehittämisestä

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Helmikuussa aloitin Meltwater Suomen markkinointijohtajana ja lähdin ajamaan asioita kauhealla tarmolla ja itsevarmuudella (omaan pohjalaiseen tapaani tietenkin). Kirjoitin myös tänne Bonfiren blogiin siitä, mitä markkinoija tarvitsee onnistuakseen. Moni onkin kysellyt, miten uudessa roolissa on sujunut? 80 %:sti menee todella hyvin. Koen, että asiat ovat monilta osin menneet meidän markkinoinnissa eteenpäin ja tulostakin nähdään. Mistä siis “puuttuva” 20 %:a johtuu?

Yhdellä sanalla sanoisin, että turhautumisesta. Olen huomannut, miten moneen asiaan haluaisin roolissani vaikuttaa, mutta miten resurssit ja oma toimivalta eivät riitä. Olen myös oppinut itsestäni valtavan paljon ja ymmärrän paremmin omia vahvuuksiani ja heikkouksiani. Ideaalimaailmassa olisi niin, että omia heikkouksia voisi paikata muiden ihmisten osaamisella ja ammattitaidolla ja yhdessä päästäisiin parhaisiin mahdollisiin tuloksiin. Miten tällainen yhtälö ratkaistaan silloin, kun tehdään hommia pienellä porukalla ja budjetilla?

Kysymykseen en ole vielä löytänyt täydellistä vastausta, mutta jos kuitenkin saisin antaa sinulle yhden neuvon, se olisi seuraava: “Kirkasta oma näkemyksesi, priorisoi ja älä lannistu vastoinkäymisistä. Tee onnistumiset näkyviksi ja iloitse niistä muiden kanssa. Pidä myös huolta, että joku haastaa näkemyksiäsi.”

Miten sitten se 80 %:ia? Olen hämmästynyt siitä, miten paljon tukea olen omaan työhöni saanut. Suuri osa kannustuksesta, uskosta ja avusta on tullut kollegoiltani, joita saan onnekseni kutsua myös ystäviksi. Kiitos siis teille, tiedätte hyvin keitä olette! ❤️

Meillä hommat jatkuvat lomien jälkeen, kun laitamme uutta vaihdetta silmään. Isona tavoitteena on tehdä entistäkin läheisempää yhteistyötä myynnin kanssa ja parantaa asiakkaidemme asiakaskokemusta. Näissä asioissa mennään eteenpäin, askel kerrallaan.

Palatakseni aikaisempaan postaukseeni ja sen väittämiin, niin täytyy todeta, että monesta kohdasta olen edelleen samaa mieltä. Yksi asia, joka itselle on kirkastunut helmikuun jälkeen, on markkinoinnin strateginen ajattelu. En väitä olevani tässä vielä kovin pitkällä, mutta askeleita on strategian suhteen otettu ja matka jatkuu.

Jatkan aiheesta keskustelua mieluusti somessa ja verkostoidun mielelläni myös esim. LinkedInissä ja Twitterissä.

Jaa

Vaikuttajasta

Senni Niemi

Head of Marketing
Meltwater
#sosiaalinen media
#vaikuttajamarkkinointi

Jätä kommentti