Pitäisikö perinteiset markkinointisuunnitelmat heittää roskakoriin?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Olen perustamassa uutta yritystä harrastukseeni liittyen ja ajattelin josko tällä kertaa tekisin liiketoimintasuunnitelman. Löysin pohjan yrittäjille suunnatusta palvelusta ja sieltä bongasin kohdan, jossa kuvailtiin markkinointisuunnitelman sisältöä. Meinasi leuka tippua lattiaan sitä lukiessa. Ei vilaustakaan ostajapersoonista, sisällöistä, luottamuksen rakentamisesta. Sen sijaan puhuttiin logosta, kirjekuorista ja mainosteippauksista. Toivon syvästi, ettei yksikään uusi yrittäjä perustaisi markkinointiaan noiden neuvojen varaan!

Markkinoinnin ytimessä on kommunikaatio.

1. Kuka on asiakkaasi? Tunne asiakkaasi: Millaisia haasteita, ongelmia, pelkoja hänellä mahdollisesti on? ?
2. Kun tunnet asiakkaasi, tiedät mikä häntä kiinnostaa: Hyödyt. Unohda tuotteesi/palvelusi yksittäiset detaljit ja keskity suureen kuvaan! ?
3. Tuota aktiivisesti asiakasta kiinnostavaa sisältöä!
4. Jakele raivokkaasti digitaalisissa kanavissa.

Tsemppiä matkaan yrittäjäystäväni!

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti