Bonfire.fi

Digitaalinen transformaatio vaatii muutosviestintää järeämpää dialogia

Digitaalinen transformaatio vaatii järeämpää muutosviestintää kuin mihin organisaatioissa on kenties totuttu. Valitettavan usein digitaalista transformaatiota tehdään pienessä johtoporukassa, organisaation rakenteisiin, työkaluihin ja prosesseihin keskittyen, ja vain silloin tällöin henkilöstölle jo tehdyistä päätöksistä ja toimenpiteistä tiedottaen.

Työntekijät haluavat kuitenkin ymmärtää transformaatiota sekä kokonaisuutena että yksityiskohtaisemmin heidän omaan toimeensa ja työnkuvaansa liittyen. Heidän pitää saada tähän mahdollisuus joka ikinen päivä, kun heidän odotetaan transformaation eteen myös työskentelevän. Harva digitaalista transformaatiota läpikäyvä yritys on sisäistänyt miten erilaisesta viestintätyöstä on kyse silloin, kun yritys käy läpi digitaalista transformaatiota.

Digitaalinen transformaatio tarkoittaa organisaatiolle oikeastaan samaa kuin uuden talon rakentaminen vanhan talon tukevalle perustalle. Kyseessä ei ole ”pieni pintaremontti”, eikä edes laajennusurakka. Syntyy kokonaan uusi talo tekniikaltaan, materiaaleiltaan ja asumistoiminnoiltaan. Helpompaa ja halvempaa olisi ollut rakentaa kokonaan uusi talo – tai yritys.

Onnistuakseen digitaalinen transformaatio edellyttää, että henkilöstö kaikilla organisaation tasoilla ottaa talikan käteen ja osallistuu työhön. Ei ole osallistavaa kuulla jälkikäteen tai lukea intrasta, mitä tapahtui ja kenen toimesta.

Tässä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastin jaksossa puhutaan siitä, miten tärkeää sisäinen dialogi on digitaalisen transformaation onnistumisessa, miksi transformaatio vaatii järempää muutosviestintää, ja miten  muutosdialogia voidaan synnyttää ja ylläpitää esimerkiksi Vaikuttava Työnantajabrändi -konseptia ja sen markkinoinnin metodia sisäisesti hyödyntämällä.

Jakson sisältö:

Lue Eminen blogista tätä jaksoa koskeva laajempi teema-artikkeli: emine.fi/podcast110

Jakson kesto: 49:48 min

Lue Bonfiren blogista: ”Liiketoiminnan transformaatiossa tarvitaan krokotiiliaivoille viritettyä viestiä” >>

Vaikuttava työnantajabrändi© -podcastista

Eminen Susanna Rantasen käsikirjoittama ja juontama Vaikuttava Työnantajabrändi© -podcast on suunnattu modernien kasvuyritysten johdolle, markkinoinnille ja HR:lle. Se ilmestyy joka maanantai.
Susanna tarjoilee varsin liiketoimintalähtöistä ja luovaa ajattelua talent-yleisöön vaikuttamiseksi.

Vaikuttava Työnantajabrändi© on Eminen Susanna Rantasen kehittämä konsepti ja markkinoinnin metodi työnantajabrändin rakentamiseen digitaalisia ja sosiaalisia markkinoinnin keinoja hyödyntäen. Se on kehitetty erityisesti modernien kasvuyritysten skaalautumistarpeita ajatellen.

Susanna Rantanen Emine asiantuntijabrändi

Susanna Rantanen

Emine Oy

Co-Founder & CEO

Lisää vaikuttajalta Susanna Rantanen


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi