Sisällöntuotannossa tärkeintä on rutiini

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Sisällöntekemisessä hankalaa on yleensä aloittaminen. Kun pitää aloittaa aina uudelleen, saattaa päättäväisyys horjua eikä yhtenä päivänä enää “huvitakkaan”. Oman kokemukseni perusteella avain onnistumiseen on se, että pystyy luomaan sisällöntuotannosta itselle mieluisen rutiinin. Keräsin siis lyhyen listan siitä, kuinka pidän videoiden tuotantotahtia ja -virettä yllä:

  1. Kerään aktiivisesti uusia ideoita videon aiheeksi.
  2. Työstän säännöllisesti idealistaani ja mietin mistä saisi kerrottua tarinan ja mihin löytyisi omia kokemuksia sekä esimerkkejä.
  3. Kuvauspäivä pidetään aina kerran viikossa.
  4. Kuvauspäivän aamuna jäsentelen mielessäni videon tarinan ja usein harjoittelen sitä myös auton ratissa töihin ajellessa.
  5. Kuvauksessa ei kauaa nokka tuhise, maksimissaan tunnin verran kerrallaan ja silloin on jo paljon asiaa.
  6. Edittivaiheessa meidän Anna lisää grafiikkaa ja tunnistetrailerit. Kaikki videot tehdään kerrasta purkkiin, ettei tarvitse sen enempää leikellä.
  7. Videon kesto vaihtelee 2,5-5 minuuttiin.
  8. Videot tallennetaan YouTubeen ja jaellaan natiivisti somekanavissa.

 

Tärkein vinkkini on – tee sisällöntuotannosta omannäköisesi rutiini!

Lisää vinkkejä YouTube-kanavalla!

 

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti