Taklaa digimarkkinoinnin tyypillisimmät dilemmat

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Työkalut, teknologiat ja mediat kehittyvät sellaista vauhtia, että heikoimpia hirvittää. Facebook meni jo, Instagramkin on kohta old news ja nyt yleisö siirtyy jo TikTokiin.

Miten yritys tietää missä olla, miten viestiä ja mitä työkaluja hyödyntää? Miten saada suunnitelmallisuutta ja suurta kuvaa digimarkkinoinnin kehittämiseen?

Keinoja jäsentää kokonaisuutta on useita, tehokkaaksi malliksi olen todennut työssäni REANE -työkirjan.

Reach
Engage
Activate
Nurture
Enhance

REANE -työkirja

  1. Aloitetaan perusteista, mitä myydään, kenelle, miksi, mikä erottaa meidät kilpailijoista. Perusteista muodostuu digistrategia.
  2. Reach: Mietitään ja testataan mistä asiakkaat löytyvät? Ovatko tulevat asiakkaani TikTokissa vai Facebookissa?
  3.  Engage: Selvitetään mikä asiakasta kiinnostaa? Millaista sisältöä ja informaatiota he kaipaavat ostopolulleen?
  4. Activate: Miten houkutellaan kävijöitä eteenpäin ostopolullaan? Lisäarvosisällät, kuten oppaat, datasheetit jne. tarjoavat asiakkaalle arvokasta informaatiota, josta ollaan valmiita maksamaan sähköpostiosoitteen verran.
  5. Nurture. Hoivataan kohti kauppaa. Koska meillä on nyt tulevan asiakkaan yhteystieto, voimme auttaa häntä informatiivisen sisällön avulla. Ajatuksena ei ole spämmätä, vaan tuottaa parempaa asiakaskokemusta.
  6.  Enhance: Automatisoi kaikki, mikä on mahdollista. Käytä aikasi näpyttelyn sijaan siihen mikä on liiketoiminnallesi arvokasta.

 

REANE -työkirja on ladattavissa veloituksetta täältä.

Digivinkkejä YouTubesta joka viikko!

 

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti