Teemu Malinen ja digitaalinen sydän

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

“Jokaisella ihmisellä on uniikki sydän. Myös jokaisella organisaatiolla pitää olla oma digitaalinen sydän”

Teemu Malinen (Sofokus) on Elisa Kitusen haastattelussa Business Festival SHIFTissä Turun Ruissalossa.

Hyviä esimerkkejä vahvasti digitaalisen sydämen ympärille rakennetuista yrityksistä ovat Uber tai Volt. Toiminta lakkaa nopeasti, jos digitaalinen sydän ei lyö.

Pitääkö jokaisella yrityksellä olla digitaalinen sydän? Ainakin niillä, jotka ovat kasvuhakuisia ja haluavat disruptoida toimialaa. Tällä hetkellä maailman arvokkaimmissa yrityksissä on melkein ainoastaan sellaisia, jotka perustuvat vahvasti räätälöyhin digitaalisiin järjestelmiin.

Miten lähdetään vahvistamaan omaa digitaalista sydäntä? Ensin tarvitaan rohkeutta haastamaan sitä, mitä yrityksellä jo on. Sen jälkeen on tunnistettava, minkä päälle digitaalista sydäntä voi lähteä rakentamaan. Jokaisen yrityksen DNA:ssa on tällaisia asioita (esim. data tai kohderyhmät).

Lisää asiasta videolla! 

Jaa

Vaikuttajasta

Teemu Malinen

Digiliiketoiminnan moniyrittäjä
Sofokus Group
#Alustatalous
#Johtaminen #Yrittäjyys

Jätä kommentti