Things+ podcast: Asiakaslähtöisen digipankin rakentamisesta – Case Monzo. Vieraana Vuokko Aro

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Vuoden alussa Things+ matkusti Lontooseen, missä tapasimme mm. Vuokko Aron, Monzon designjohtajan.

Monzo on täysin digitaalinen pankki, jolla ei ole konttoreita. Tilin voi avata 10 minuutissa, tilejä avataan 40 000 viikossa. Pankin myyntivalttina ovat asiakkaan tarpeista lähtöisin suunnitellut palvelut; palkan voi esimerkiksi jakaa yhden tilin sisällä käytön mukaan: vuokraan, laskuihin, säästöön ja kulutukseen. Yhden tilin sisällä. Palvelu varmistaa, ettei asiakas vahingossa käytä vuokrarahojaan.

Miten tällaiset palvelut suunnitellaan ja miten Monzosta tuli pankki, jossa asiakkaan kokemusta mietitään kaikessa? Vuokko Aro kertoo kokemuksistaan pankissa. Ihan huikean mielenkiintoinen case.

————–

Things+ on podcast, jossa havainnoidaan vapaamuotoisten keskustelujen kautta käynnissä olevaa murrosta. Sitä tulkitaan liiketoiminnan, designin ja strategian lähtökohdista.

Näkökulmat ovat moninaisia ja keskustelijoiden kokemuspohja laaja, mutta kaiken yhdistävät tekijät ovat uteliaisuus ja empatia.

Team Things+:
Petri Lattu (creative strategist, Marketing Clinic) katsoo tulevaisuuksiin ja muotoilee niistä uusia ja parempia.
Liisa Holma (offering lead, customer experience design & innovation, Marketing Clinic) rakentaa organisaatioille uutta ja merkityksellisempää tapaa toimia.
Ulla Jones (customer experience lead, DNA) johdattaa yritysten design-kyvykkyyksiä uudelle tasolle.
Sampo Axelsson (head of strategy, Miltton Creative) yhdistää designin ja markkinoinnin, kokemuksen ja brändin rinnakkaiset todellisuudet.

Näkökulmien moninaisuutta vahvistetaan edelleen vierailevilla keskustelijoilla.

Kuuntele itsellesi sopivimmalla alustalla:
Spotify
Soundcloud
iTunes

Osallistu keskusteluun:
twitter.com/thingspluspod

Jaa

Vaikuttajasta

Liisa Holma

Offering lead, experience
design and innovation
Marketing Clinic
#strategia #muutos
#käyttäytyminen #johtaminen

Ihmisillä ja inhimillisyydellä on valtava vaikutus yrityksen menestykseen, oli kyse asiakkaista, työntekijöistä, tai muista sidosryhmistä. Tavoitteeni on auttaa yrityksiä menestymään hyödyntämällä inhimillisiä piirteitä ja toimimalla viisaasti ihmisten kanssa yhdessä. Vain ajassa kiinni oleva ja toteutunut strategia on tehokas, ja vain huomioimalla ihmiset heti strategian suunnittelun alusta saakka voidaan tehdä ajassa eläviä, toteutettavia strategioita. Toimin konsulttina, ja opin asiakkailta ja kollegoilta päivittäin uutta. Jaan oivalluksia ja oppimaani LinkedInissä, Instagramissa, ja Twitterissä. Lisäksi teen yhdessä ihanan Things+ -jengin kanssa podcastia: https://www.soundcloud.com/thingspluspod

Jätä kommentti