Things+ podcast: Palvelumuotoilu – Mitä se on ja miksi siitä kannattaa edelleen puhua? (S2E6)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Nyt puhutaan palvelumuotoilusta suoraan. Mitä se ihan oikeasti on? Tässä jaksossa vertaillaan mitä kukakin palvelumuotoilulla tarkoittaa ja tuuletetaan avoimesti kaikki ennakkoluulot.

Mietimme tarvitaanko termejä kuten business designer tai strategic designer ja mitä ne edes tarkoittavat. Kaipaamme lisää muotoilua palvelumuotoiluun ja väitämme, että tärkeintä on, kuka post-it lappuja kirjoittaa.

Miten tällä metodilla voi oikeasti ratkaista isoja ongelmia?

Ketkä meistä ovat palvelumuotoilijoita, ja missä menee raja design-ajatteluun? Petri tunnustautuu hetkellisesti sankarimuotoilijaksi, peruakseen väitteen hetkeä myöhemmin.

Äänessa Petri, Liisa, Ulla ja Sampo.

—-

Things+ on podcast, jossa havainnoidaan vapaamuotoisten keskustelujen kautta käynnissä olevaa murrosta. Sitä tulkitaan liiketoiminnan, designin ja strategian lähtökohdista.

Näkökulmat ovat moninaisia ja keskustelijoiden kokemuspohja laaja, mutta kaiken yhdistävät tekijät ovat uteliaisuus ja empatia.

Team Things+:
Petri Lattu (creative strategist, Marketing Clinic) katsoo tulevaisuuksiin ja muotoilee niistä uusia ja parempia.
Liisa Holma (offering lead, customer experience design & innovation, Marketing Clinic) rakentaa organisaatioille uutta ja merkityksellisempää tapaa toimia.
Ulla Jones (customer experience lead, DNA) johdattaa yritysten design-kyvykkyyksiä uudelle tasolle.
Sampo Axelsson (head of strategy, Miltton Creative) yhdistää designin ja markkinoinnin, kokemuksen ja brändin rinnakkaiset todellisuudet.

Näkökulmien moninaisuutta vahvistetaan edelleen vierailevilla keskustelijoilla.

Kuuntele itsellesi sopivimmalla alustalla:
Spotify
Soundcloud
iTunes

Osallistu keskusteluun:
twitter.com/thingspluspod

Jaa

Vaikuttajasta

Liisa Holma

Offering lead, experience
design and innovation
Marketing Clinic
#strategia #muutos
#käyttäytyminen #johtaminen

Ihmisillä ja inhimillisyydellä on valtava vaikutus yrityksen menestykseen, oli kyse asiakkaista, työntekijöistä, tai muista sidosryhmistä. Tavoitteeni on auttaa yrityksiä menestymään hyödyntämällä inhimillisiä piirteitä ja toimimalla viisaasti ihmisten kanssa yhdessä. Vain ajassa kiinni oleva ja toteutunut strategia on tehokas, ja vain huomioimalla ihmiset heti strategian suunnittelun alusta saakka voidaan tehdä ajassa eläviä, toteutettavia strategioita. Toimin konsulttina, ja opin asiakkailta ja kollegoilta päivittäin uutta. Jaan oivalluksia ja oppimaani LinkedInissä, Instagramissa, ja Twitterissä. Lisäksi teen yhdessä ihanan Things+ -jengin kanssa podcastia: https://www.soundcloud.com/thingspluspod

Jätä kommentti