Tietoa tulevasta -podcast: Teollisuusyritysten palvelullistuminen. Vieraana Jani Puroranta.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kaupallinen yhteistyö: Tieto

Tietoa tulevasta -podcastin uusimmassa jaksossa Matti Ristimäen vieraaksi saapuu Metson CDO Jani Puroranta. Metsolla on tehty kolme vuotta määrätietoista työtä bisneksen digitalisoimiksesi. Kun liiketoimintaa kehitetään, pitää huomioida sekä teknologinen että organisaation toimintatapojen vaatima muutos. Jani Puroranta avaa tässä Tietoa tulevasta -podcastin jaksossa, miten palvelullistumista johdetaan Metsolla.

“Kun puhutaan palvelullistamisesta, niin tällainen suorituskykypalvelu on oikeestaan se seuraava taso, samoin kuin sitten laitepalveluna. Eli ei myydäkään enää laitetta ja varaosaa, vaan lyödään ne kaikki yhteen ja myydään sopimus asiakkaalle, jossa se maksaa ehkä kuukausihintaa, johon liittyy huoltotoimenpiteet, kulutusosat, takuut ja sen suorituskyvyn parantaminen.”

Kuuntele lisää Janin ajatuksia yltä tai lue artikkeli täältä.

01.20: Mihin CDO:ta tarvitaan kolme miljardia vaihtavassa teollisuusyrityksessä?
03.30: Metson kypsyys digitalisaation ja IoT:n hyödyntämisen suhteen
08.40: Mitä palvelullistuminen tarkoittaa Metsolla? Palvelullistumisen eri tasot
12.00 Mitä palvelullistuminen vaatii digiofficelta?
16.55: Datasanasto: Valmistavan teollisuuden datan hallinta (installed base)
18.15: Datanhallinta Metsolla: missä tilanteessa ollaan ”Installed basen” suhteen? Mitä kehitetään lähitulevaisuudessa? Esimerkkejä onnistumisista.
28.30: Miten asiakkaille perustellaan palvelullistumisen hyötyjä?
30.30: Industry 4.0: mitä seuraavaksi tapahtuu?

#tietoatulevasta

Jaa

Vaikuttajasta

Tieto

Jätä kommentti