Toimiiko sähköpostimarkkinointi enää vuonna 2020?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kannattaako asiakkaita enää edes yrittää tavoitella uutiskirjeiden avulla? Perinteiseksi koettu sähköpostimarkkinointi, jossa yritys lähettää tiedotehenkisiä viestejä kvartaaleittain, ei ole enää toviin ollut tehokasta markkinointia. Toisaalta taas oikeaan aikaan lähetettyä, asiakasta kiinnostavaa aihetta käsittelevää, viestintää vastaanotetaan edelleen mielellään. Onnistunut sähköpostimarkkinointi perustuukiin oikeaan ajoitukseen! Viesti lähetetään silloin kun asiakas on aktiivinen, ei silloin kun yrityksellä on aikaa niitä lähetellä.

Viestin oikea-aikaisuuden lisäksi on myös muutama muu asia, jotka tulee huomioida, jos mielii päästä asiakkaan sähköpostiseulasta läpi. Miten saat asiakkaan avaamaan uutiskirjeen?

  1. Lähesty aina henkilökohtaisesti. Unohda siis geneeriset yrityksen massapostiosoitteet ja lähetä sähköpostimarkkinointisi henkilökohtaisesta osoitteesta.
  2. Mieti otsikko huolella. Otsikon tehtävä on saada asiakas klikkaamaan postisi auki! Unohda myyntimölinä. Mikä asiakastasi kiinnostaa? (Tutustu unelma-asiakkaan määrittelyä käsittelevään videoon)
  3. Pidä uutiskirjeesi yksinkertaisena ja käsittele vain yhtä aihetta kerrallaan. Tässä ei tarvitse kertoa kaikkia yrityksen kuulumisia viimeisen puolen vuoden ajalta.
  4. Pidä uutiskirjeen ulkoasu yksinkertaisena. Näyttävät graafiikat uutiskirjeessä kertovat vastaanottajalle heti, että tämä on markkinointiviesti. Suosittelen pitämään sähköpostien ulkoasun minimalistisena, jotta ne muistuttavat mahdollisimman paljon henkilökohtaista postia.

 

Lisää digivinkkejä YouTube-kanavalta!

 

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti