Bonfire.fi

Tuloksellisen digimarkkinoinnin nelikenttä!

Automaatiot käyntiin ja sillä selvä. Toisten mielestä tämä ei ole normaalien ihmisten hommaa, eikä aika tai mielenkiinto riitä millään. Kolmas odottaa, että kertakampanja tuo kerralla tusinan asiakasta. Se on yhtä todennäköistä kuin lottovoiton osuminen omalle kohdalle – mahdollisuus on aina olemassa, vaikkakin se on hyvin olematon!

Ai mistäkö puhun? No digimarkkinoinnista tietenkin!

Tehdessä tuloksellista digimarkkinointia, pikavoitot ovat harvassa, mutta eivät mahdottomia. Määrätietoisella ja suunnitelmallisella tekemisellä pääset kuitenkin todennäköisemmin pidemmälle ja saat tuloksia aikaan, sen sijaan että kuljet pää pilvissä odottaen päävoittoa lotossa. Hakuammunnasta ei nimittäin useimmiten jää käteen mitään muuta kuin turhia kuluja. Ylinopeussakotkin saattaisivat kyrpiä vähemmän!

Miten siis lähdet tekemään tuloksellista digimarkkinointia? Tässä lyhyt tiivistelmä tuloksellisen digimarkkinoinnin nelikentästä, jolla polkaiset liidikoneesi käyntiin!

Tunne asiakkaasi!

Tämä tarkoittaa vähän muutakin kuin sitä perinteistä segmentointia! Määrittele itsellesi unelma-asiakas. Kenen kanssa haluat tehdä töitä? Kuka on se ostaja, joka päättää kohdeyrityksessä kohtalosi? Millaiset ongelmat, unelmat ja haasteet häntä vaivaavat? Kirjoita unelma-asiakasprofiilisi, ennen kuin teet yhtään postausta tai kampanjaa!

Herätä huomio!

Toista, toista, toista, voita. Älä pelkää viestiä aktiivisesti, vaikka välillä hirvittäisikin. Asiakas ei nimittäin muista, että oletko laittanut esimerkiksi saman postauksen kolme viikkoa sitten. Kilpailu digipresenssistä on nimittäin niin kova, että yksi postaus viikossa ei johda vielä mihinkään!

Anna arvoa!

Huomion herättäminen ja mainostaminen on tuttua kauraa, mutta seuraava askel otetaan yleensä haparoiden. Asiakas unohdetaan viedä relevantille sivulle ja hän joutuukin lattean Ab Yritys Oy:n esittelysivun kohteeksi. Anna siis asiakkaalle jotain relevanttia, aiheeseen liittyvää, mutta muista myös vaatia ainakin sähköpostiosoite siitä maksuksi!

Rakenna suhdetta!

Nyt kun sinulla on sähköpostiosoite hallussa, käytä sitä oikein! Älä puuduta asiakasparkaa infopläjäyksillä ja yrityksesi kuulumisien rummuttamisella, vaan kirjoita häntä kiinnostavaa sisältöä. Selkeä rakenne, hyötyä tarjoava, yhteen asiaan keskittyvä kirje pitää hänet kiinnostuneena pidempään, kuin viikoittaiset infograafit ja puuduttava asiantuntijajargoni! Vaan mikä on se grande finale, johon on siirryttävä, jos asiakas jää pyörimään passiivisesti nelikenttäsi sisään? Katso koko video ja selvitä!

Lisää Digivinkkejä ja Ihan Diginä -jaksoja löytyy Verkkiksen Tube-kanavalta!

Tiina Räisänen

Verkkoasema Oy

Toimitusjohtaja, sanansaattaja

Lisää vaikuttajalta Tiina Räisänen


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi