Vastavalittu Vuoden Ajatusjohtaja 2018 Kai Kaasalainen: “Yhdessä tekemisen ja uudistamisen meininki on tärkeää”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Viestintätoimisto Ahjo Communications sekä bisnesmedia ja B2B-vaikuttajamarkkinointitoimisto Bonfire Agency palkitsivat ensimmäistä kertaa Vuoden Ajatusjohtajan Långvikin kokous- ja kylpylähotellin merellisissä maisemissa. Bonfire-bisnesvaikuttajien tilaisuuden kohokohdaksi muodostui yleisöäänestyksen tulosten paljastaminen.

Selvällä yli 30 % äänimäärällä voiton vei Tamron toimitusjohtaja Kai Kaasalainen. Tänä vuonna palkinnon teemana oli arvolähettilyys. Kaasalaisen arvopohjainen toiminta, yhteiskunnallinen kantaaottavuus sekä rohkea ja avoin viestintä on noteerattu laajasti.

”Ajatusjohtajuus on sitä, että rakennetaan yhdessä parempaa Suomea, parempaa bisnestä ja parempaa huomista”, Kaasalainen lausui lavalla palkintoa vastaanottaessaan.

Arvojohtajan yksi tärkein ominaisuus on edustamansa yrityksen arvojen viestiminen. Tamron arvot luotettava, arvostava, aloitteellinen ovat näkyneet vahvasti Kaasalaisen ulostuloissa. Tamro Suomen johtavana lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija ja palveluntarjoajana pyrkii rakentamaan Suomesta terveempää paikkaa elää ja voida hyvin.

Kaasalaisen aktiivisen viestinnän taustalla on vahva usko ihmisiin ja yhdessä kehittämiseen. “Yhdessä tekemisen ja uudistamisen meininki on tärkeää. Viestintä perustuu siihen, että haluan viedä asioita eteenpäin yhdessä koko toimialalla.”

Kaasalainen kommentoi Ahjo Communicationsille, kuinka johtajan tehtävään kuuluu oleellisesti oman viestinnän lisäksi muiden kuuntelu. Sen mahdollistaa avoin kulttuuri:

“– yksittäisen työntekijän arjessa aloitteellisuus näkyy siinä, että arvostamme Tamrolla suuresti, kun ihmiset tuovat näkemyksiään esiin. Meillä johtaminen ei ole sitä, että joku pomo nurkkahuoneesta sanelee miten asiat tehdään. Tiedämme, että jokaisella tamrolaisella on suunnattomasti ymmärrystä, viisautta ja erilaisia näkövinkkeleitä, jotka on tärkeää saada kuuluville.”

Kaasalainen näkee toimialalla ja koko yhteiskunnassa paljon kehityskohteita. Hän on tyytyväinen, että keskusteluissa on ollut tilaa otettavissa. Aktiivinen somettaminen ja puhuminen tilaisuuksissa eri kohderyhmille on ollut Kaasalaiselle luontevin tapa osallistua. Kaasalainen kuuluu reilun sadan Bonfire-bisnesvaikuttajien joukkoon. Kaasalaisen oma johtamisen teemoihin keskittyvä podcast-sarja 12 aamupuuroa on ollut huippusuosittu.

“Olen saanut paljon positiivista palautetta siitä, että asioista nostetaan esille. Siten päästään yhdessä ratkaisemaan toimialan kehityshaasteita.” Kaasalainen toteaa toiveikkaana.

Vuoden Ajatusjohtajan 2018 julkistustilaisuus toteutettiin yhteistyössä Långvikin kokous- ja kylpylähotellin kanssa

Jaa

Vaikuttajasta

Bonfire

Jätä kommentti