Verkkosivukävijöitä supermarketista?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Yksi digitaalisen markkinoinnin perinteisimmistä mittareista on verkkosivujen kävijävolyymi. Yrityksissä ollaankin usein huolissaan siitä, onko kävijämäärä riittävä ja mistä sitä volyymia saataisiin lisää?

Supermarketvertaus viittaa siihen, että kävijöitä on mahdollista hankkia helposti sellaisista jättiläisistä kuten esimerkiksi Facebook ja Google. Nämä digitaalisen markkinoinnin marketit tarjoavat monipuolisia kohdentamismahdollisuuksia, joiden avulla on mahdollista hankkia liikennettä yritystä kiinnostavasta kohderyhmästä.

Mutta mitä tapahtuu sen jälkeen, kun kävijä on saapunut verkkosivuille? Pelkän kävijävolyymin mittarointi ei riitä, vaan digitaalisen markkinoinnin  tehokkuutta tulisi analysoida huomattavasti syvemmin. Ota siis digimarkkinointiisi mukaan myös seuraavat mittarit:

  1. Verkkosivujen sisällön toimivuus. Kuinka kauan kävijät viihtyvät verkkosivuilla? Kuinka monta sivua he selaavat vai poistuvatko he välittömästi?
  2. Verkkosivujen konversio. Konversio tarkoittaa sitä tavoitetta, jonka vuoksi verkkosivut ovat olemassa. Konversio voi tarkoittaa muun muassa tarjouspyyntöä, uutiskirjeen tilausta, yhteydenottoa, oppaan latausta jne.

 

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Jaa

Vaikuttajasta

Tiina Räisänen

Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Verkkoasema Oy
#Moderni markkinointi
#Moderni myynti

Jätä kommentti