Vuoden 2018 kuumimmat Bonfire-sisällöt

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Maaliskuussa 2018 lanseerattu Bonfire-bisnesmedia on jo yli 120 bisnesvaikuttajan äänitorvi. Työstä, liike-elämästä ja tulevaisuutta ravistelevista trendeistä on julkaistu yli 400 sisältöä. Listasimme vuoden luetuimmat blogit.

1. Anna Perho: Ei se ole niin tärkeää

Koko artikkeli julkaistu 23.5.2018

“Kiire on pohjimmiltaan laiskuutta. Heikko ajankäyttäjä ei vaivaudu korjaamaan tapojaan, vaan ulkoistaa vastuun kiireeksi kutsutulle luonnonvoimalle.

Kiire on epämukavaa, mutta vielä ikävämpää on opetella sanomaan ei työkavereille, holtittomalle meilirallille, lykkäämiselle ja suunnittelemattomuudelle. Omien tapojen muuttaminen tuntuu etukäteen, ilman kokemusta paremmasta, ylivoimaisen vaikealta. Siksi kiire on monelle kiusallinen, mutta myös turvallinen valinta: tämän tunnen, tämän osaan.

The Essentialism-kirjan ankara kiteytys on, että hyvä ajankäyttäjä kieltäytyy lähes kaikesta. Tuunaisin lausetta näin: hyvä ajankäyttäjä kieltäytyy turhasta, ja suostuu arvokkaaseen.”

Lue Annan koko teksti!

2. Niina Ratsula: 5 tapaa tuhota yrityskulttuuri

Koko artikkeli julkaistu 4.4.2018

“Yrityskulttuurilla on valtava merkitys yrityksen menestykselle – niin hyvässä kuin pahassa. Ylin johto ja muut auktoriteetit omilla johtamiskäytännöillään luovat yrityskulttuuria, joka kertoo miten täällä toimitaan. Kulttuuri kertoo meille usein paremmin kuin kirjalliset säännöt siitä, mikä täällä on sallittua ja mikä ei, minkälaisesta toiminnasta palkitaan ja minkälaisesta rankaistaan.

Ennen kun voimme siis puhua arvoista, meidän tulee ymmärtää miten asiat voivat mennä pieleen. Organisaatioilla, jotka ovat päätyneet eettisiin skandaaleihin (Siemens, Volkswagen, FIFA, Wells Fargo, Enron ja lista jatkuu), on lähes järjestäen ollut huolella laaditut arvot ja eettiset ohjeistot. Mutta nämä menettävät merkityksensä, ellemme ymmärrä mikä todellisuudessa ohjaa ihmisten käyttäytymistä organisaatiossa. Kulttuurin kannalta kirjoitettuja sääntöjä oleellisempaan rooliin nousevat kirjoittamattomat säännöt.”

Tsekkaa Niinan takuuvarmat vinkit kulttuurin tuhoamiseen!

3. Ossi Ahto: CMO:n kymmenen käskyä

Koko artikkeli julkaistu 26.10.2018

“Neljä vuotta ehdin viisastella Googlella ympäri Suomea siitä, kuinka markkinointijohtajan hommia pitäisi tänä päivänä tehdä. Ja miksi näin? No, markkinointijohtajat saavat potkuja päivittäin kun joku toimitusjohtajan tyttären millenniaali ystävä huikkaa ohimennen, että faijan yrityksen Snapchat-strategia ei ole oikein kohdallaan. Toisaalta moni markkinointijohtaja kuluttaa edelleen viikon ajastaan Etelä-Afrikassa mainoselokuvaa kuvaamassa. Ja yhtä moni CMO alkaa etsimään katon rajasta pakoreittejä kun joku mainitsee termit CAC, CLV tai CVR.”

Lue kaikki Ossin kymmenen käskyä!

Jaa

Vaikuttajasta

Bonfire

Jätä kommentti

TILAA BONFIRE.FI -UUTISKIRJE!

Saat sähköpostiisi joka kuukausi bisneselämän ajankohtaisimmat puheenaiheet ja kiinnostavimmat sisällöt!