Vuoden 2019 Bisnesvaikuttaja on Camilla Tuominen ja Vastuullinen Vaikuttaja Niina Ratsula

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Bonfire Agency palkitsi Vuoden 2019 Bisnesvaikuttajan sekä Vuoden 2019 Vastuullisen Vaikuttajan. Palkitsemisen tavoitteena oli tuoda huomiota ajatusjohtajuuden rakentamiseen, kantaaottavaan ja vaikuttavaan viestintään.

Vuoden 2019 Bisnesvaikuttajaksi kruunattiin torstaina tunteiden sanansaattaja Camilla Tuominen. Tuominen on edistänyt avointa keskustelua tunteista työelämässä sekä ottanut kantaa aiheeseen rohkeasti rempseällä omalla tyylillään.

“Palkinto rohkaisee. Se antoi myös ihanan sinetin sille, että minun on jatkettava työtä, joka vaatii myös suoraan sanomista. Vaikuttajat eivät ole kädenlämpöisiä tyyppejä. Se tarkoittaa sitä, että ihmiset saattaa myös kavahtua tai vihastua.” Tuominen kertoo.

Tuominen haluaa kiittää jokaista tunteiden ymmärtäjää: “En voisi tehdä tätä yksin. Kaikki, jotka haluavat edistää teemaa, ovat tärkeitä muutoksentekijöitä.”

“Alussa joku sanoi, että tämä sun juttu on tosi hyvä, mutta voisitko korvata tuon tunne-sanan jollakin muulla sanalla. No en. Pointti on juuri se, että tunteet ovat luonnollinen osa, eikä niitä pidä kavahtaa.”

Tuominen voitti ylivoimaisesti saaden jopa puolet kaikista äänistä. Toiseksi sijoittui Visman Suomen toimitusjohtaja Jukka Holm ja kolmanneksi Tiedon Growth Marketing Lead Henna Niiranen.

Vastuullinen vaikuttaja peräänkuuluttaa eettisempää työarkea

Toinen pääkategoria eli Vuoden 2019 Vastuullinen Vaikuttaja -kilpailu oli tiukempi. Voittoon äänestettiin yrittäjä Niina Ratsula. Ratsula sai äänistä 27 prosenttia. Netprofilen toimitusjohtaja Christina Forsgård sijoittui toiseksi ja tekoälyvaikuttaja ja yrittäjä Mikko Alasaarela kolmanneksi.

Vastuullisena Vaikuttajana haluttiin palkita henkilö, joka on aktiivisesti nostanut vastuullisuutta ja sen merkitystä kanavissaan sekä osoittanut vastuullisuutta omassa toiminnassaan. Vastuullisuudella voidaan tarkoittaa taloudellista vastuuta, ympäristövastuuta tai sosiaalista vastuuta.

Ratsula on nostanut vastuullisuutta monipuolisesti esiin aktiivisesti eri kanavissa ja yrityksensä Code Of Conduct Companyn parissa:

“Olen vilpittömän otettu. Siinä, missä yleinen keskustelu pyörii paljon yritysten tuotteiden ja palveluiden vastuullisuudessa, keskityn itse tarkastelemaan sitä koko perustaa, mihin vastuullisuus rakentuu, eli yrityskulttuuriin. Todellinen yrityksen vastuullisuus muodostuu niistä yksittäisistä teoista, sanoista ja tekemättä jättämisistä päivittäisessä työssä.”

Niina Ratsula

Niina Ratsula voitti Vuoden 2019 Vastuullinen Vaikuttaja -äänestyksen. Kuva: Jani Utriainen

Sekä Tuominen että Ratsula ovat julkaisseet kirjoja, puhuvat aktiivisesti eri foorumeilla ja synnyttävät keskustelua sosiaalisessa mediassa. Ratsulan viimeisin kirja Oikein toimimisen kulttuuri (Edita 2019) julkaistiin muutama viikko sitten. Tuomisen kirja Johda tunteita – menesty työelämässä (Tammi 2018) on myyntimenestys ja sitä käännetään juuri venäjäksi.

Myös ansioituneita Bonfire.fi -bisnesmedian sisällöntuottajia palkittiin. Vuoden 2019 Aktiivisemmaksi Vaikuttajaksi valittiin Liisa Holma. Vuoden 2019 suosituimpana sisältönä palkittiin Riikka Tannerin Johdon Agendalla 2019 -artikkeli.

Jaa

Vaikuttajasta

Bonfire

Jätä kommentti