Luetuimmat Bonfire-artikkelit vuonna 2019

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Bonfire.fi-bisnesmediaan tuottaa sisältöä jo yli 150 Bonfire-vaikuttajaa. Listasimme Bonfire.fi-bisnesmedian vuoden 2019 luetuimmat artikkelit. Listalta löytyy mielenkiintoisia teemoja, kuten johtaminen, brändinrakennus ja ennustuksia vuoden kuumimmista keskustelunaiheista johtoryhmissä.

1. Riikka Tanner: Johdon agendalla 2019

Koko artikkeli julkaistu 6.1.2019

”Jokaisen tapaamani yrityksen strategiakalvolta löytyy yhtenä keskeisenä elementtinä asiakaskokemus. Suunta on oikea ja tarkoitus hyvä mutta perinteisen organisaation kääntäminen asiakaskeskeiseksi on transformaationa vaativa.”

Riikka Tanner pohti vuoden alussa, mistä asioista puhutaan johtoryhmissä vuonna 2019. Riikka toivoi, että keskustelua herättäisi ainakin asiakaskokemus, myynnin ja markkinoiden rajojen häviäminen, organisaatiokulttuuri, vastuullisuus, diversiteetti, tekijäpula sekä työn ostaminen.

Lue Riikan koko teksti!

2. Mari Luukkainen: Näin taktisilla markkinointitoimenpiteillä rakennetaan brändi: case Freska

Koko artikkeli julkaistu 7.9.2019

”Ennen Freskaa en ollut oikeastaan lainkaan kiinnostunut brändeistä tai niiden rakentamisesta. Kaikenlaiset brändinrakennustoimenpiteet menivät taktiseen markkinointiin jämähtäneessä päässäni siihen lokeroon, mitä ei voi mitata ja mistä ei tästä syystä ole suoranaisesti liiketoiminnallista hyötyä. Ne pitivät sisällään pitkäveteisiä palavereja Punavuoressa kampaviinerien äärellä, missä ruoditaan abstrakteja asioita kuten värisävyn aiheuttamia assosiaatioita.

Priorisoin ajankäyttöäni Freskalla hokemalla: saako tällä myytyä enemmän siivouksia kuin jos menen itse kadulle jakamaan 50€ seteleitä ja pyydän tilaamaan siivouksen vastineeksi setelistä. Pienellä tiimillä ja suurilla kasvutavoitteilla priorisointi on olennaista, ja monesti viisikymppisten jakaminen kadulla konvertoi paremmin kuin brändihaihattelu.”

Lue Marin koko teksti!

3. Mikko Nieminen: Hyvä johtaminen on innostamista ja vahvuuksien löytämistä

Koko artikkeli julkaistu 3.10.2019

”Nykypäivänä työtä tehdään useimmiten tiimeissä, ja sillä miten itse käyttäydymme, on iso merkitys myös muiden ihmisten fiilikselle ja tekemiselle. Organisaatiotasot ja rakenteet eivät tee mitään, me ihmiset teemme. Johtamisessa pitää siis keskittyä hyvään ihmisistä lähtevään kannustavaan johtamiseen ja innostamiseen kaikilla organisaation tasoilla. Parhaat tiimit menestyvät valmentamalla – ei käskyttämällä.

Mielestäni hyvän johtamisen perusta on ihmisten vahvuuksien tunteminen. Olen oppinut käytännössä, että jos henkilöllä on vahva sisäinen motivaatio tai intohimo tehdä asioita, tämä johtaa lähes aina hyvään lopputulokseen. Johtajan tehtävä on tunnistaa ja keskusteluttaa ihmisistä nämä vahvuudet esille.”

Mikko esitteli kymmenen eri asiaa, joista hänen mielestään hyvä johtaminen koostuu. Lue Mikon kymmenen kohdan lista täältä!

Jaa

Vaikuttajasta

Bonfire

Jätä kommentti